Ååå hatar semester...

HUuuur kan det komma sig att det alltid slår lika illa.. Så fort det vankas semester/ledighet så faller jag eller T på förkyldnings snöret! I år med!! Tror att jag har hittat en elak basiluska som satt sig på host nerven! Jag hostar tills jag kräks, får dock inte upp ngt från halsen som hjälper.. det som rosslar ligger typ i lungorna eller så..
T bara sover och sover.. L är bakis och det är om ni frågar mig inte så populärt.. lätt le det!!

Julklapparna blev bra och mamma och pappa var som vanligt generösa så nu kan både jag och bakisloppan gå ut och shoppa kläder. Kanske därför som jag är lite suuur.. Han skulle följa med och köpa lite kläder.. handla en "prinsess-klänning" och fin skor till lillan som hon så gärna vill ha!! Men tyvärr är han lite fööör bakis för att orka så jag blev sittandes i soffan i en timme.. sovandes och tydligen gjorde jag inte det ensam då både lillan och han snarkade i kapp på var sin sida om mig!!

Men i morgon så ska jag in till stan och fika med stads pippin och därefter så ska la familja ut till Birsta för att handla för våra julpengar!

Imorgon... imorgon ska lillan få sin jätte fina klänning. (det är så här i vår familj att man ska inte tycka om glitter och rosa och absolut inte vara flicki flick!! Vi har alltid klätt henne enkelt, tufft och utan rysch pysch.. Gissa vad fröken gillar?!?!
Som en riktig flick flicka så är det glitter, volang, rosa och klänningar som det dröms om! Nu har L sagt att det inte ska köpas något ryschigt men efter i jul då hon fått sitta och titta drömmandes på sina kusiners "fin" klänningar och lack skor så klarade inte mitt hjärta det längre! Tjejen är tjej och är sjukt avundsjuk på sina kusiner som FÅR vara flickiflick!!
SÅ nu planerar jag att gå emot mina principer och köpa en "prinsessklänning" med tillhörande fin skor till min lilla dotter!
VIsst är jag en bra mamma ??? ;) Jag menar jag smälter ju!! ;)

Katjing!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det var på tiden det, klart tjejen ska ha en riktig prinsessklänning :). Vill väl inte att Isak ska få en före Tillan hehe ;). hoppas ni mår bättre snart. kram kram

2008-12-27 @ 22:06:06
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0