Då var det bevisat!!!

Hahaha jag är ingen hypokondriker ;)

Tjoho!!

Men hallå..det visste ni väl :O

I dag har jag varit hemma och passat en liten krasslig tjej.. men det visade sig i slutenden vara jag som var mest krasslig.. TYP dödsjuk eller i alla fall ganska så sjuk!! Jag har ju dragits med en massa konstig hosta sen lucia.. det var äppelbitens fel.. Å ni skrattade ni!! Elakt av er Öviks-bor ;)

Jag beslöt mig för att gå till farbror doktorn i dag! Gissa vad den sene.. för han var en 45 minuter sen när jag väl fick komma in, inte för att det gjorde mig ngt för jag har ju haft min semester redan!! Vet ni vad han sa?


Hm fröken lilla jag tror minnsan att den lilla äppelbiten har orsakat en smärre lugninflammation på den vänstra sidan..Åhå.. tänkte jag.. sen tänkte jag, jiipiipppi jag är INTE inbillsjuk jag var faktiskt döende ;P eller om jag varit 82 år och klent byggd ja..(!)

Fick nu min ranson av det härliga penicilinet och en cockililatjolajbans hostmeducinen!! SÅ nu har jag på pappret rätt att bli hög, slippa allt betungande arbete och tvingar karl´n att köra bil i minst 10 dagar då jag inte får köra då dosen är hög ... det sista om bilen var nästa trevligast hihihi..hohohahamoooaaaa!!!
Det som inte är det minsta kul är att OM den lilla rackarns äppelbiten är kvar om tio dagar och fortfarande orsakar samma förbenade hosta så måste dom ta bort den!! (Så klart, vad trodde ni..?)
Som tur är smittar detta inte så vi kan fira nyår ialla fall och det ska bli jätte spännande för vi ska vara här hemma och vi kommer eventuellt att bjuda in ett grannpar ... (på "prov" kan man säga för vi känner dom knappt...:) och dessutom så kommer Vii familjen upp så det kommer att bli fullt hus.. men det gillar vi ju;)

Faa----n jag har glömt dig pippin.. gör det imorgon.. om du inte sett röken av kosingen så skicka mig till inkasso :)

Har jag sagt att jag har världens bästa brev duva i storstan.. Hon heter svan och är hotellägarinna och driver detta flotta krypin i de mest fasionabla kvarteren i vår huvudstad!! Bäst.. sa jag det ;)

TAck E för att du är så underbar och tack för igår!

Jag har sett lilla Ellie idag.. oj nu vart jag osäker på om det var det den lilla tösen skulle heta. Den nyblivna grannmamman svängde förbi och såg fräsch ut så snart har jag en gå-på-promenad-kompis i trakten!!! jihooo!!

I kväll var vi förbi hos kyrkogårds-oliver som T säger. hihi hon säger att hon bor i kyrkan och att hennes sovrum ligger i tornet och O bor på kyrkogården ,.. underlig unge som drömmer om ett sådant boende men det är ju ganska häftigt med sådana storslagna drömmar när man knappt är 2,5 år ;)
Ialla fall -åter till ämnet- så ska dom snart ha en liten bäbis och det är så spännande för det går ju att spekulera i vad det ska bli... i evigheter.. ungefär lika länge som man är gravid.. I EVIGHETER!! om ni frågar mig ;P
Jag kände ofta på mig vad som skulle titta ut och det blev OFTA rätt men efter att lillan kom så har jag ingen " känsla" alls.. inte en susning så det är inte så smart att slå vad om disk eller tvättning längre för de senaste gångerna har jag fröken-tvär-rätt mestadels fått göra skit jobbet!! (L och jag brukar slå vad om det var någon som inte fattade det!!)
Så nu har jag slutat med det!!

Ialla fall så har jag tagit kollikock hostmeducinen.. är så häligt att skriva som Pippi utalar det då jag inte har någon susning om HUR det ska stavas, blandade ihop det rätta ordet med det felande en gång i tiden så nu är det kört.. ungefär som med höger och vänster.. lärt mig att duka genom att säga tyst för mig själv.. VG HK.. vänster gaffel och höger kniv så NU äntligen vid 30 års ålder ( snart) kan jag duka rätt....ÅTER..och känner ingenting av den så uppskattade drogen!! Man skulle ju susa bort i blå moln och springa naken på spirituella ängar någonstans i drömmarnas land... väntar med spänning. Tar och lägger mig och väntar nu!! VÄNTAR.... ÅÅ väntar...

Kanske...åå jag ser min nakna överkropp i den släckta tv:n och hallå det är INTE ljuvligt!! Kanske att man ska ta och träna.. Å nu kom det.. jag yrar och har konstiga funderingar.. ;) bäst att försöka somna :)

Katjing bloggisar och jag kanske kikar in i morgon och då förutsätter jag att alla ni andra också har skrivit ngt!! Pippin, E, Kullenbruttan ( jag har tagit ditt råd på allvar och jag tittar med förundrad blick på min dotter och shit du har rätt... hon är ju helt underbar ;) krävande men helt underbar.. måste väl vara oooootrooooligt lik mig ;) eller vad säger NI!!

sov gott eller gomorgon.. hoppas dagen blir strålandes bra!! ÅÅ tack mamma för allt... ni är också bäst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0