Från någon som vågar..

Jag har fått mail av en väldigt mysig vän!! Hon har åkt till andra sidan jordklotet bara för att spendera lite tid!! Att hon törs!! Jag skulle knappt tordas resa till Stockholm själv bara för att vara själv om jag säger så?!?! Nu är hon inte direkt själv då en av hennes barndomskamrater är där under första veckorna. Men sedan reser den fröken hem och kvar blir min vän.
Själv så skulle jag nog vara så nervös bara över flygresan att jag skulle kräkas innan jag fått ut biljetterna.
Och om man dessutom befinner sig i sydamerika så är vägen hem till "trygga" Sverig väldigt överväldigande... som om nu Sverige skulle vara tryggt fick jag till svar när jag kläckte kommentaren!!!
Dessutom så frågade jag vad det var som var så trevligt med att vara själv i ett land som man inte känner till... Inte för att jag inte förstår tjusningen men jag ville ändå fråga bara för att höra vad svaret skulle bli.
Svaret: att träffa alla underbara människor, all kultur, alla nya maträtter osv... Hm precis det jag inte gillar med att åka hemifrån!! Prata med massa okända människor som ska bjuda på konstiga rätter i sina hus på landsbygden.. Alla kulturella grejer går väl an men jag tror att jag föredrar en riktig sol och bad semester där jag får ligga på sandstanden och mysa till mig med en bok, en kall drink (med lite utsmyckning, gärna paraply i papper och skarpa färger... VIKTIGT) och utan påtvingande människor som ska prata om ditt och datt och troligtvis försöka sälja något eller stjäla av mig.. INGA förutfattade meningar här inte!!

Ja men det är väl klart att jag skulle kunna göra detta i något av de länder som finns där borta men som sagt jag gillar själv inte den där bohem stilen där man ska vara så avslappnad i alla lägen. Jag är ju mest orolig och misstänksam jag!!
Men inte denna tjej inte! Hon tar för sig av vad livet har att bjuda på och litar på sig själv och sitt omdömme och det är för mig något stort! Att man törs göra något sådant!! Bra jobbat!! ;)

Lilla T har ramlat på dagis i dag och skrapat lilla näsan! Den är nu lite större än vanligt och hon passar rätt bra i den :) hur som helst är hon fin med sin lilla röda nos.. Rudolfa!

Å nu har karl´n eldat så ljusen dippar neråt!! Kan inte fatta vad meningen är att kruta på så i kaminen och därefter lägga sig med altandörren öppen ;)

HAha jag såg att det låg ett paket i bilen när jag gick in när vi kom hem... Å till mig.. tror jag... hoppas jag.. tror jag.
Hoppades på att frieri hm.. kanske inte säger ja.. kanske säger ja.. det vet man aldrig ;) Men jag hade trott att det var ngt romantiskt på gång, men istället knatade den lille karln i säng. Han ville inte se en fettsugning på tv.. DET VILLE JAG!!!!


Ja men då tar man och snurrar i säng då.. tycker att jag precis kom hem..


PENGAR in efter övertid.. KATJING


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0