Gjort Jul...


Vi har skapat lite jul, men det är lite trist eftersom L inte är lika "julig" som jag.. Men han kan få vara julgrisen med äpplet i munnen om han inte skärper sig!!
Det är viktigt för mig att skapa julstämning och rätt känsla.. om så bara för att vår lilla skrotan ska få uppleva riktiga jular!! Och i år verkar det som om det blir snö också... känns som "vanligt" igen om det skulle vara så.. Tror det var i fjol som det var bart, nä det var för två årsen som vi mötte 12 HD:ar på motorvägen samtliga med tomteluvor och julpyntade hojjar!!

Vi har tagit fram tomtar, gardinerna består kanske inte riktigt av julfärger men dom är svarta och jag tänkte ta och köpa några riktigt röda toffsar.. mamma hade gjort det och ack så fint det blev.. 



Svart i all ära men det är liiiiiiite trist så jag måste ju försöka piffa upp det hela med... ja någon färg.. OCh hahaha den enda färgen som jag hittar som jag blir nöjd med är ... Hm.. en lite svagare nyans av svart.... GRÅTT... ja.. hur gör man då??


Dessa små nissar är T´s favoriter som gärna ska följa på toa, till tvättstugan och dom "äskal" att vara med och höra saga..

Vi ska väl snart hitta oss en riktig julgran och ta in.. tror dock inte att vi har nog med julpynt till att hänga i den.. så det måste vi ut och handla.. Mina favorit julgranskulor är inte längre ett par då den ena valde att gå över till julgranskulshimlen innan denna jul. Tillsammans med en större ljustomte och några mindre vackra pyntgrejjor. Ibland är det perfekt med oförsiktiga flyttkillar.. Dock lite tråkigt på just min favvo kula.. nu har jag bara en och ja det är väl bättre än ingen..

 Vi var ju lite sena med adventsljusstaken men den har nu kommit upp och vi eldar febrilt det första ljuset så att stegen ska vara fulländad när sista advent kommer..



Börjar få slut på peppisar.. dom går lixom åt när dom står på bordet... nissarna eller vi andra ?? INGEN susning..



Förra helgen fick vi en julstjärna och den fick snällt ställa sig vid "tjocka tomten"..

Vi fick en julgrupp av mormor´n som T bara älskar.. tomtemor tar sig en tupplur och sablar vad jag är avundsjuk!! Tänk den som fick sova ostört .. bara slappa.. ;P


Men annars så ser vårt hem ut som vanligt... lite renare och mer städat men annars är alls som vanligt!!

Och vi ska äta KINA mat i kväll.. det var längesedan.. Mmmm.. tror jag men ser dock mest framemot coca colan som jag beställt.. hihihi..

Kommentarer
Postat av: Elin

Ååå va fint du gjort gummsan :), måste komma och kika på julen hos Unander\Eriksson. puss och kram

2008-12-09 @ 18:22:40
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0