Är jag på väg att bli gammal nu?

När är man gammal.. om någon frågar en lite tjej eller kille runt sju år svarar en att en gammal är 75 eller 230år eller kanske bara 25 år...
Men när man var 20 år så var väl medelåldern.. trodde man runt 35-45 år.. Nu kan man ju flytta denna sköra linje allt längre upp i åldern. För jag vägrar acceptera att trots mitt gråa hår att jag närmar mig medelålder!!!
Man tyckte att mammor och pappor var lastgammal när man var 5-6 men hallå, JAG är väl inte lastgammal!!!
Jag är ju rätt ung, eller hur?
Men det går långsamt upp för mig att det kanske är så att jag i vissas ögon verkligen är vuxen, gammal, och numera en förälder!
Sakta så slår det mig (men ganska hårt) att bit för bit passerar man ålderssträck, tex. man får vänner som helt plötsligt fyller 40.. och ALLA verkar ha nått trettio eller strax ialla fall. Man börjar få rynkor, visdom (måste vara det bästa med att åldras) gula tänder (går att bleka i värsta fall), grått hår (men jag är tämligen ensam om det;), lite knäproblem när man sutti på huk alltförlänge.. fick man verkligen inte ont i knäna eller ryggen när man var liten och byggde med lego??
Ialla fall så har det krasst blivit en verklighet att vänners föräldrar går bort.. så unga, men när man tänker efter så har de flesta passerat 60..
Tänk om 4 år så ska Tillan börja skolan och jag ska vara en RIKTIGT medelålders mamma.. med förmodligen ännu mer hängande tuttar, påsar under ögonen och med ... ja vad mer brukar man ha när man är medelålders.. hahaha.. ja just det ålderskomplex ;D
Men än så länge så är det ju bara en "snar" framtid, för just nu är jag ju nästan ung och ganska "Ohängade" när det gäller kroppen.. men det finns ju tydliga tendenser till att den "Nån gång" händer att tuttarna kommer att titta rakt ner och inte snett framåt/neråt.. Min kompis och förebilds mamma Malin säger att dom kommer att likna lessna taxöron som för alltid kommer att titta i golvet ( det där med golvet var mitt inflik)

Bara BARN...magar.. !!

Det verkar gå en sjuka på vår arbetsplats... alla magar är tydligen befruktade!
Bara sen vi bytte kontor i mitten på oktober så har det smittat från två till 6 stycken och då bör jag kanske tillägga att det mest är 45+are på jobbet. Måste säga att det jobbas på i sängkammarna ;)
INTE här ;)
Jag ska se till att inte vara produktiv på ialla fall ett år.. ser framemot att jobba som en gris i sommar på tomten och med övervåningen, med alltanen osv. Klarar inte av att gå och vara tjock och orörlig när det är mycket som ska göras.. inte när det är roliga saker som ska uträttas!!

Tillan har haft eller har svårt att säga Oliver som hennes kompis heter. Hon uttalar det Ovhver. Nu var det rätt roligt att lille herr Ovhver kom hem till mamma sin och säger Ovhver... var på hans mamma säger -men vem är det som säger så?
Thealie säger så för hon kan inte säga O L I V E R säger den lille gossen brådmoget ;) Man kan bara inte låta bli att charmas av småtrollen!

Bloggandet... det blir som en drog?!
Kan inte låta bli att gå in och kika på vad mina vänner skriver om, hur deras dag sett ut och vad dom tänker..
Är inte det lite sjukt? Att man måste hålla sig så uppdaterad. Innan facebook och bloggningen entrade mitt liv så hördes man på telefonen och mailade på sin höjd med varandra. Men visst är det kul att kunna hänga med i andras vardag. Man har ju lättare att hålla kontakten med långt-borta-vänner och dom man inte hinner träffa.


Vad gör alla föräldrar? Vi stressar för att hämta på dagis och vi jobbar båda heltid för att få det att gå ihop. (skulle säkert klara att gå ner i tid ekonomiskt, men har inte riktigt greppat vitsen)
När vi hämtar vid 1645-1730 är hon ständigt SIST. På sin höjd att det kan vara en till liten snorig unge kvar men för det mesta är det hon och någon av de underbara fröknarna som sitter och äter frukt eller lägger pussel eller läser bok.
Det som är så bra är att hon har det ju helt ÖVERLÄGSET när hon är ensam med fröken.. Dom får tid att lyssna på henne, hon får en stund i lugn och ro och hur underbart är inte det när vi sen kommer och hämtar henne. Man hinner prata om hur dagen har varit och vad som komma skall....
Men jag undrar konstant - VAD GÖR alla andra föräldrar??
Jag har inte dåligt samvete men det känns som om man skulle ha det?! Eftersom det bara verkar vara vi som låter henne gå hela dagar...
Men HON ÄLSKAR dagis och det är knappt att man får sig tid att säga hejdå på morgonen för hon har så bråttom in till sina kamrater och alla dockvagnar och allt annat som lekrummet har att bjuda på!!

Tjing tjing... NU ska jag se på Grey´s.. måste säga att jag har tappat lite intresse för serien, allt står ju bara å stampar, handlingen är urusel men jag hoppas att det ska bli bättre så jag ger det en chans till...
Längtar till måndag igen.. hur sjukt är inte det då? Men på måndag är det city akuten igen.. slutade SÅ spännande i måndags så jag måste bara se hur det går!!!!!

Tjing på riktigt!!!


Kommentarer
Postat av: MissKolibri

City Akuten??? Ser du inte Färjan på måndagar? Veckans bästa serie :)

2008-11-12 @ 21:28:59
URL: http://misskolibri.blogg.se/
Postat av: silverhönan

Haha näe jag blir sjösjuk på havet ;) och magsjuk av sliskiga bartenders :)

2008-11-12 @ 21:48:05
URL: http://silvershonan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0