En vacker FIS på kamera linsen ;)


Den här har min älskade dotter skapat med lite hjälp och med mycket tåla mod... Kunde ha slutat illa.. mina fingrar var rysligt nära att bli sönder klippta men vi lyckades hålla alla fingrar oklippta !!

Haha.. idag berättade min rumskamrat att hon och hennes pojkvän hade haft lite bus för sig igår..hihi Han hade jagat henne med kameran och sprungit och filmat henne när hon gått omkring i lägenheten.. tillslut tror jag att hon hade lessnat och sprungit mot honom och skulle göra ett försök att ta hans kamera men när hon sträckte sig så kom det istället en brakskit ut ur baken ... hihi.. smått generat så springer hon i i sovrummet och startar asgarva.. Hahaha.. Han hade lyckligtvis fått med den sekvensen .. måste vara en utomordentligt bra film att skicka in till låt kameran gå ... ska försöka övertala honom att bidra med detta fantastiska filmklipp... Hehehe

Jag lovade ju imorse att jag skulle visa pysslet..
Här kommer tomten, snögubben och huvudet!!!!+ Thealies smällkarramell..... SÅÅÅÅ fiiiin

I dag blev en sån där dag då jag bara glidit igenom världen med ett fantastiskt härligt illa mående.. Vi ska åka till THE BIG CREACY TOWn... Stockholm.. HOppas att dom tagit fram spadarna så att man kan gå där nere ;) Vi ska åka tåg och som det såg ut i dag så var det inte någon briljant ideé att lägga den kurs där nere denna årstid..
Tågen har tydligen stått och det har varit problem med de extra insatta bussarna så vi får väl se om vi kommer att komma ner över huvudtaget.. Vi har ju lixom en tid att passa så lycka till SJ.
Jag har bunkrat med godis, mackor och två läsk+ en tidning med inredning och en knep och knåp tidníng så OM vi blir stående i Gävle skogarna så ska jag ialla fall klara mig några timmar.. Men jag kommer att klä mig efter värsta senariot.. Bra skor långbyxor täckjacka ifall vi skulle krascha och jag måste gå ut någonstans, kanske hjälpa någon så ska jag inte frysa ihjäl.. Om det nu skulle vara så dvs.. ifall att..

Så älskar jag dig,Thealie och dig, min riddare i silver Forden!!! ;)
Idag så frågade T om det var så att vi skulle lämna henne när vi var och lämnade alla kartonger på Hoppets stjärna. Men herre GUD.. hon har väl hört vad vi sagt till henne.. Hallelulja!!
Men hon har tydligen lagt vikten på vad hon hört på just lämna bort henne.. hm.. tror att vi sa att det var så vi skulle göra om hon inte lyssnat när vi varit på stan.. att vi skulle lämna henne till Emils pappa som hon förövrigt är livrädd för, om hon inte lugnat ner sig eller börjar lyssna.. Men det har aldrig fungerat riktigt förns i kväll (TYDLIGEN!!)
Oj så ont i hjärtat jag fick!! Aj aj..

Mer om min dags början.. jag klev upp och fick göra mig i ordning själv för T skulle få vara hemma med pappa och krya på sig lite till åd även han var sjuk idag.
Skulle vara i tid i morse men jag blev sen.. Sen kom jag på att det skulle ju tankas..
Väl på macken så hittade jag inte kortet, sökte som en galning och hittade det till slut. Drog i spaken till tanklocket och gick ut.. svor en harang över att jag klat-bruden har klätt mig som en liten "primadonna" med klack skor utan foder, kort kjol med strumpbyxor undertill.. en tunn tröja och en tunn jacka. OCH INGA vantar.. Tankluckan gick inte att öppna, prövade att rycka i spaken en gång till och gick runt.. ingenting hände.. Försökte använda nyckeln för att få upp den men icke...
Tredje gången så blev jag riktigt förbannad så jag klippte till luckan och sparkade på däcket, vilket gjorde rätt ont i foten.. MEN mest av allt så frös jag som en gris om händerna och hela kroppen i mina dumma tjej kläder!!!
Hatar ju dom som inte kan klä sig efter vädret.. Kvinnor som envisas med att gå i odugligt kalla kläder och ofta utan mössa eller handskar.. Precis sån var jag i dag!!
SÅ jag får väl skylla mig själv kan jag tänka.
Jaja slutligen fick jag upp det j--la tankskrället.. tankade och for vidare till jobbet bara för att bli sittandes på parkeringen svärandes över att jag ALDRIG kan komma ihåg att ta med mig små mynt till parkeringsautomaten!! Hittade 7 kronor och funderade ett tag på att skriva en lapp till lapplisan att jag bara hade 7 kronor men att det är bättre inga och det måste ju visa att jag VILLE betala för mig men inte hade tillräckligt??? Kanske hade fungerat om det inte vore så att när jag kom fram så var den tjooo hooo TRASIG..
Men det var ju inte bara roligt för det innebar att jag måste stå kvar i kylan för att ringa och felanmäla den vilket tog sin lilla tid men tillräckligt för att jag skulle tappa känseln i fötterna och bli halv vägs genomfryst..
Jag fick mitt nummer och skrev ner det på en lapp och skyndade mig sedan in till kontoret och satte igång och jobbade.. Äntligen på Jobbet och GUD så skönt!!

Nu ska jag pack inför i morgon och sen ska jag gå och lägga min stackars kropp!!
Men först ska jag njuta av min julfavorit.. varm choklad och pepparkakor med vispad grädde... Ååååå ni kan bara inte fatta hur smarrigt det är.. Å jag tycker inte ens om grädde men till pepparkakor fungerar det alldeles ypperligt!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0