Knäck knäck.. drömmen om den perfekta knäcken..

Igår tog det en hundra del av en sekund för knäcken att bli kokad till en stenhård massa.. Idag fick jag stå tills jag tröttnade.. och vad hände då?? Den har inte stelnat än.. TÄNKER INTE koka ny.. säger bara det.. JAG TÄNKER I N T E...
Hatar sirap i decilitermått och jag hatar varm smet och jag hatar pappers "kopparna av minsta mått" som välter..
Tacka vet jag mormors.. Nu är den bästa mormorn borta men HON kunde koka knäck hon..
Sen gjorde hon knäckrullar som hon klippte av och rullade i socker.. som små knäck fast i polkagrisformat...
Skulle självklart prova på det.. SKULLE INTE HA GJORT DET.. började försöka rulla innan den blivit tillräckligt kall.. vilket innebar varmkladdig smet i händerna och den yttersmarta iden med att hahänderna insmorda i olja var inte heller så briljant!!! Hej kon bej kon!!!

I morgon är det jag som KÖPER mig lite knäck!!
Tack och hej från knäcke häxan!! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0