oboy vilken magi!!

Haha.. dagen började katastrofalt med en kanon häftig förkylning i antågande. Min kropp värker och min röst är sexigt hes.. mitt humör är som en kaktus- stickig och taggig!! Inge vidare trevlig person i dag alltså!

Men mitt i den hemska morgon så sätter vi oss och ska äta frukost. Jag känner att jag inte har något värst bra tålamod.
Lillan tjafsar om precis allt och ingenting. Hon tigger åt sig ett glas oboy och eftersom hon verkar kunna precis allt så får hon chansen att röra själv. Helt plötsligt frågar hon - Vart tog mjölken vägen... medans hon lägger huvudet på sen för att kika på glaset från sida, som om mjölken skulle gömma sig. HOn frågade igen och tittade fortfarande på glaset men hittade inte sin vita mjölk. Sådana gånger går det ju inte att hålla sig! Det var ju en fantastiskt bra fråga för vid det laget hade ju mjölken bytt färg till mörk brun efter att den lilla möjlkskvätt som fanns i glaset blivt mättat av två skedar oboypulver!!

Efter frukost så hade vi ju bestämt oss för att vi skulle ta oss till Birsta köpcenter. Tror inte att någon av oss såg framemot det någevärst! Liten var ett stort problem hela göra-oss-ordning-fasen då hon gjorde tvärt om vad vi hade i tanken. Ingenting var bra för henne, kläderna var fel och hon ville se på tv och när vi äntligen fått henne i bilen så var både jag och L rätt irriterade och trött.
Så när vi svängde ner på vägen så kände jag hur jag fick en lätt panikångest attack! Hur dum får man vara som tvingar en liten tvååring att gå i affärer när hon har ett humör som en pytonorm!!
Det blev som väntat och efter att ha klivit runt där ute så tog vi bilen hem igen och jag är ganska säker på att vi alla tre ångrade att vi överhuvudtaget åkt.
Det enda som vi fick med oss hem var en bula på Lillans panna efter att hon skallat en pelare som förmodligen bytte håll utan att tala om det för henne när hon sprang runt den.. Men jag fick mig ett gott skratt och nå vidare ont tror jag inte att hon fick eftersom hon glömde det två hundradelar senare.
Vi köpte en ljuslykta som man ska ha någon slags olja i så att det ska lukta gott men det var nog inte riktigt meningen att man skulle göra som vi gjorde för det rök ganska friskt och det luktade väldigt starkt.
Hm.. kanske att det skulle vara så men det verkade inte som så!
Nu kommer våra gäster att tro att det är en parfymfabrik i tvättstugan!! :)


Vi var ju på middag igår och oooo vilken god mat vi fick. T är halv italienare och hans farfar var en maffiosa boss.. PÅ RIKTIGT!! Alla rätter var ursprungliga recept från hans farmor och mmmmm så gott det var.
Men gotte grisen älskade ju efterrätten bäst så är det bara!

L gillar mer det blöta.. vin, vin, vin och ÖL.. Han var rätt pigg i morse men efter frukost så klev "svart-rocken" in och baksmällan kom som ett brev på posten!

JAg har hunnit klart Lillans mössa nu! JAG är jätte nöjde fast den blev lite väl lång men annars blev den jätte fin!! Faktiskt!!
Men vår lilla dotter ratade den totalt! Inte ha INTE HA.. så det blir att prova igen om någon dag men  förmodligen får jag hitta någon annan unge som vill ha den.. suck.. 2 år och så envis och mode medveten.. Det är bara Hello Kitty som gäller!

Slår vad om att min stockholms vän håller med mig!!

Jag gav ju iväg en av mina målningar igår och ghaaa så konstigt det kändes men dom blev glad och jag tror att dom verkligen blev det.
Men när vi skulle gå hem så fick jag lite löjlig seperationsångest.. Men .. nu känns det bra.


Idag har en gammal killekompis varit förbi med sin jättehärliga flickvän. Vi har lite lustig relation jag och A. Han var från början tillsammans med en vän till mig och när det tog slut med henne så ville han gärna "terapisnacka lite".  Det var ju typ 6-7 år sedan.
Efter det så har vi hållt kontakten och vi har nog nästan bättre och tätare kontakt jag och han, än jag och tjejen.
Nu har han varit tillsammans med sin "nya" tjej ett tag och hon är verkligen hel gullig! ( kanske lite tidigt att säga då jag bara träffat henne två gånger..men jag brukar ha rätt när det kommer till snälla människor)
Nu brukar vi träffas när vi är i varandras stad.
Lillan hade en föreställning för oss under fikat och efter fikat intog hon rollen som sockerstin liten choklad muns pajas

Nu ska jag och hon sätta oss och spela Bamse bingo!

Ha de gott!








Kommentarer
Postat av: MissKolibri

Eftersom du gett bort MIN tavla vill jag istället beställa en sån mössa som T fått.. en korpsvart tack ! Det står Erika på den!



Jag vill också spela BamseBingo!

2008-11-09 @ 16:50:03
URL: http://misskolibri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0