oj oj vilken tjej!!

Vi har fått hem vår lilla skrotan!! Har saknat henne men det har varit skönt att få jobba i fred också så det är både och det där..
Vi har hunnit allt som vi ville förutom det där med den stackars tv:n.. men jag har en teori och det är att det var pissdåligt läge att försöka passa in en antenn när det toksnöade och blåste.. Inget optimalt väder allstå!! OCh alla som har sommar/fjällstuga vet att det är inte såååå värst kul underhållning att få till det heller!! L gick omkring uppe på vinden och jag stor här nere och skrek hur vida bra bilden blev.. nu blev den ju heltkatastrof vare sig han stor i den högra hörnet eller det vänstra eller om han hängde ut genom fönstret!!! Han blev så klart irri på att jag inte skrek när det förändrades och jag blev elak för att han inte fattade att det inte blev någon förändring :) skulle vilja haft det på band ;)
Så här dagen efter skulle man nog ha skrattat gott åt myrkrigsjakten!!!

I kväll har Elin och Anders tittat förbi och det blev ett glatt återseende för de små. Dom hade tydligen varit i Bergeforsen och åkt pulka och snowracer tillsammans!!
Mormor och Thealie hade ju byggt en snögubbe i går eller om det var idag,.. inge vidare bra minne känner jag..och nu ikväll skulle T självklart berätta hur dom gjort och att han hade fått sig en Potatis näsa och sen hade gubben fått låna Mochjars keps också!!!! Isaks snögubbe hade haft en keps med ett MODO märke.. det är ordning på torpet där ISAK leker ;)

Appro på dåligt minne...
Vi var ju som bekant på Birsta igår.. skyndade och stressade genom affär efter affär.. skulle så skynda mig lite till och medans Leif skulle hämta ut en lampa på utlämningen på IKEA så skulle jag lämna av alla saker i bilen.. Problemet var bara att jag hade inte en susning om vart vi ställt bilen.......försökte erinra mig om vart vi kunde ha ställt den.. från vilken infart vi kom??? Ingen susning!!!!!
Om jag ska vara ärlig så kom jag inte ens ihåg att vi åkt bil till IKEA.. kände det som om någon bara lyft dit mig i sovande tillstånd för att sedan väcka mig... och be mig hämta den...
Men som tur var så hade vi parkerat nära ingången så jag såg bilen ganska omedelbart!!!
OOooo kanske att det kan vara LITE ohälsosamt att stressa på som vi gjort den här veckan ;O) ska ta det lugnt nu i veckan.. ialla fall i kväll..

Thealie har somnat nu och hon var såååå glad över den nattlampa som jag köpt till henne. Det var flera små prinsessänglar som lyser lite svagt!! Absolut inte sådan grej som jag vanligtvis skulle köpt men jag vet HUR mycket hon tycker om just ROSA och PRINSESSOr.. så det får väl slinka igenom lite bara för att jag vet att hon blir glad..

Någon som har bra tips på hur man tar bort stearin.. Lillan yschade på i vardagsrummer (som vanligt) och råkade ramla in i vår ljuslyckta som tippade ner från vår nya TV:bänk .. Vi har STEARIN över hela den, på en yta motavarande 3 kökstallrikar på väggen... över våra nya högtalare.. Just kul när allt är nytt och var fint. Nu är det inte direkt fint kan jag meddela!!

Tack och hej nöjd tjej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0