På by Krogen i Liden

Å.. äntligen dax, lite nervös..

Nu svanen sätter jag igång..

Om någon sagt att jag skulle umgås med Liiiiden bor och att jag dessutom skulle anse att en by krog i hålan Liiden skulle vara ett helgnöje att se framemot så skulle jag nog blivit smått förolämpad :)

Haha..några år senare och jag älskar lilla Liden och jag har verkligen längtat tills tillfälle ska ges för en träff med alla "toka" hisskiligt härliga by bor.

Helgen till ära - säsongs start för pubafton på gamla "panget".
Alla goa som jag saknat denna slitens sommar var där, även alla som jag tydligen glömt bort eller tappat namnet på var även där.
Problemet med mig är att jag har en förmåga att glömma... Detta ställer till det lite för mig.. jag hamnar titt som tätt i lite pinsamma situationer. (jag bjuder gärna på det men det är fortfarande pinsamt)
I helgen hände det igen.
När man som utböling kommer till Liden så är det lätt hänt att man blir igen känd, i mitt fall Leffens tjej. Jag blir presenterad för den ena och den andra med de konstiga och charmiga smeknamnen och jag försöker därefter att komma ihåg det.
MEn minnet sviker ofta, så när man sedan träffar samma person efter något halvår eller två så ja.. kommer inte jag ihåg att jag träffat personen i fråga.
SÅ nästa gång som jag träffar personen så sträcker jag givetvis fram min hand för att hälsa.. inget konstigt med det.. det konstiga uppstår efter hejjet när jag säger mitt namn.. Ja för självklart har jag träffat männich tidigare och denne är snabb att påminna mig. När detta hänt några gånger på raken med samma person är det inte roligt längre, så från och med i höstas så har jag en ny taktik... jag lossas att jag känner igen personen som kommer in i rummet och hejar, men i gårdagens fall så var det inte en klockren taktik.. För de tre första som jag körde detta på visade sig vara för mig okända personer och jag lika okänd för dom.. så nu framstod jag som otrevlig som inte presenterade mig.. suck..
Inte nog med det, jag gav mig och när jag slutligen skuttade in ( för jag "skuttar ofta in") och avbröt (och avbryter) min sambo i ett samtal med en kille så säger Leffen (min sambo)
- Det här är Johannas (en av dom som jag inte presenterade mig för innan) man! Så tänkte jag att eftersom jag inte träffat henne så är även detta en ny bekantskap !!!
Så jag la fram näven och hälsade trevligt ... med NAMNet , varpå killen säger - Ja men du Vi har ju träffats nere i stan några gånger.. ÅÅÅh.. ja just det ja... Öh.. slok-öra igen!!!!

SÅ numera gör jag som hundarna, lägger mig i underläge och läser av den nya vovven!! Känner jag inte igen jycken så visar jag tänderna och känner jag igen den så viftar jag på svansen!?!? :)


Vår lilla Tillan var in och sa godnatt. Hon har badat med sin far.
Hon var in förut, precis när jag satt mig till rätta i soffan för att börja skriva så springer hon in i vardagsrummet och skriker att hon är en "häli nagen flis.." och hon och pappa ska bada och tvätta lilla magen och lilla lyggen. Sedan studsar hon iväg likt en studsboll genom rummet och stannar tvärt upp.. vickar på lill rumpan och lägger huvudet på sne så att det lilla krit vita håret faller fram i ansiktet och viskar att pappa och hon ska bada skumbad!!!

Älskar min lilla familj!!

Ja du svanen nu Är jag igång!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0