Rena rama barnleken att vara hemma..

med en liten snorig och febrig lite tjej... Absolut INTE..
Det ska passas med välling, glass, annat barnprogram för lilla diktatorn tycker inte om det som är på just då.. annan kudde för den som ligger i soffan duger INTE och det passar inte med tre tuttar utan det ska vara 5 stycken och inte bara 3... Hon vet vad hon vill!!!! Eller rättare sagt hon vet vad hon INTE vill..
Nu sitter hon så lungt i soffan och tittar på fotboll.. av alla barnprogram som visas så skulle det just nu vara FOTBOLL.. HUR KUL Är det då??? Jag är ingen vidare fantast av fotboll och absolut inte när den spelas på tv:n-Live kan det gå att fördriva tid med men hellre hockey med riktiga karlar som inte pjoskar för varje litet blåmärke som kan tänka sig uppst!
Men ialla fall så ska VI (för tro inte att jag får göra något annat) se på FOTBOLL .. gäsp!!
Kanske att man skulle försöka få henne att sova.. verkar föga troligt att en sån kupp skulle funka. Hon kan konsten att genomskåda och därefter helt enkelt tvärvägra!! Får hålla ut en lite stund till innan jag försöker störta lilla diktatorn in i sömn landet!!!

Ja det är ju en barnlek att vara hemma med krassligt barn... hm.. NOT!!!!


ÅÅ jag var ner och hämtade tidningen i morse.. att jag lever är en egentlig omöjlighet för jag dansade tvist/polka/schottis/foppa toffel stepp ute på bron.. Gode gud så roligt det måste ha sett ut för jag halkade med alla fötter samtidigt + dom fötter som var i luften..
Efter att jag fått ordning på leken så gör jag en ny tabbe.. jag klaffsar ner för trappen och ska välta upp vår trapp gran( en sådan där lite mindre en(kanske) gran som välter varje gång det blåser. Vi hann aldrig gräva ner den utan den står i en kruka på marken och där får den stå tills det blir vår igen. När jag ska lyfta upp gran helvetet så halkar jag igen och druttar på rumpan.. Där ligger jag nu med jackan uppe vid nacken och ryggen bar mot snön.. Kramandes om granen tittar jag chockat upp mot bron och önskar att Leif redan tagit in tidningen... tjiiii så kallt det var!!

Men jag har lyckats med en bra sak också.. dock inte med utseendet men jag har gjort mer julgodis.. Blandade nötter, dumle, start och chocklad typ rocky Road.. Men lite annorlunda.. dom blev super jätte kanon goda MEN hallå dom ser ut som någont som hunden kräkts upp!! Blunda och ÄT.. 

Nu ska jag passa upp på lilla "ragatan"..
Sen ska jag lägga in om ledighet till ikväll!!!!

katjing.. så länge!! 

Kommentarer
Postat av: Elin

hehe vad jag skrattade nu, kan se dig där ute med alla fötter i luften. kram kram ps hoppas lill "ragatan" kryar på sig :)

2008-11-20 @ 20:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0