Samla och skramla gamlat skrot!

Vi har ju inte lyckat städa undan än.. Både jag och L är alldeles för trött på kvällarna och inte blir det bättre av att Tillan ska hålla på att vara vaken på natten!! Hon kommer aldrig att få något syskon så som hon håller på!
Vi hade ju kommit överrens jag och L att vi skulle ha det tipp topp här hemma tills helgen. VI började att lova på måndagen och sköt över det på tisdagen och nu är det torsdag och det känns som om det är någon som stulit resterande kvällar denna vecka. Det är visserligen en liten skillnad men det är fortfarande en röra.
Sen startade jag med ett ootroligt tråkigt projekt i morse. När vi flyttade från lägenheten så packades det mesta väldigt strukturerat men sen kom det till dom där vet-inte-var grejorna och då samlades alla dom i två kartonger. Dessa h-vetes samlingar med allt bra och ha plotter har sedan dess stått uppe på vår vind. Nu kände jag att det var dags att rensa dessa. Sicken bra idée!! Not!!
Du vet, det är band som håller ihop bhbanden bak när man har linne, plåster, tejprullar, hårspännen, lite smink, pappersklämmor, idée uppslag, delar från ett demolerat nyckelskåp som jag har ambitioner att jag ska laga... Det var lite trådrullar, paketsnören, julklappsettiketter och gud vet vad mer det var där. Nu har vi ialla fall börjat rensa dessa kartonger. Nu är dom nästan tomma men nu är vårt köksbord beklamrat från alla fyra hörnen...
Kvällsfikat serverades vid lilla barnbordet. ( ett gäng snobbigt rentvättade klädstycken hade ockuperat soffan )
Men det är väl en viss charm med att få sitta vid barnbordet igen :)

Jag är såå snygg att spegeln gråter...
ja.. om man kallar det snyggt med ett normalt öga och ett som ser ut som om någon skjutit en tomat med ett ärtrör mot det! Ögoninflammation! SÅ trevligt, nästan så att det matchar med mitt härligt otvättade hår.. som dessutom behöver få sig en regäl färgning. Inte så sexigt med en centimeter lång skarpt grå utväxt. Hur rättvist är det när man har nästan ett år kvar till 30 och om det inte funnits hårfärg så skulle man ha varit stålgrå!!!
Börjar jag bli gammal... i och för sig så jag en kille i tidningen i dag som jag påpekade för mina kollegor att jag tyckte var attraktiv... han var "bara" 25... Det du misskolibri ;)

Mössa och allt :) !!

Vi var bjudna på reflex kväll på vår dotters dagis i kväll. Det började klockan 16 men det finns inte en chans att vi skulle hinna dit tills dess då vi slutar vid halv fem... Tänkte att det är väl inte hela världen då det skulle hålla på till 18..
Vi kom SIST och Tillan hade fått gått runt den snitslade banan med en av förskolelärarna och hämtat in alla reflexer!! Där kommer vi inramlande när alla andra föräldrarna sitter ner med sina barn och äter maten som bjuds...
Åå jag fattar inte hur alla vuxna gör för att hinna jobba och hämta barnen innan 16.00. Vad har dom för jobb!?
Hon är nästan alltid sist och då hämtar vi vid 17 tiden! Jobbar alla 50% och går skift?? Jag får inte dåligt samvete för jag vet att hon älskar dagis och det gör henne inget att hon blir hämtad sist men jag blir lite sur på alla andra som springer hem tidigare.. DOm sätter ju oss i en taskig sits!! Vi är ju dom som alltid kommer sist!! Hur vi än gör!

Tillan lär sig!!
Skulle ha njutit i fulla drag om jag hade varit med igår kväll i bilen... L åkte ner mot centrum med Tillan i barnstolen i baksätet. Hon sitter och surrar med honom, men han sitter i andra tankar och lyssnar inte riktigt på henne utan svarar nja..mm..åh.. jaaha när hon pratar.. Varpå hon säger irriterat - Pappa du måste böja lyssna på mej, ja pjatar fassis me de!!
Det komiska är ju att man hör direkt att det är våra ord som tar ton i hennes lilla mun!! Detta innebär ju faktiskt att hon lyssnat på oss... bara det att hon struntar i vad vi säger ;)

Hon berättad även för farmor i helgen att hon ska få en lillebror... (jag dementerar) men vad vet jag enligt min dotter så heter hennes mamma tydligen Karin och hon säger sig ha en pappa jocke! Finns en förklaring till det hela men det låter lite lustigt. Hennes kompis på dagis har en mamma som heter Karin och hon säger så för att reta honom.. så när han säger att hans mamma heter Karin så säger lilla fröken att hennes mamma heter Karin vilket leder till att killen blir helt förtvivlad för det är ju hans mamma som heter Karin. Pappa Jocke kommer ifrån att en jämnårig tjejs pappa heter Jocke och hon kallar inte sin pappa för pappa utan envisas med att säga mamma och pappa Jocke! (vilket nu även min dotter gör:)

Haha jag har loggat in på msn för första gången i mitt liv.. men jag kom inte så långt. Jag laddade hem programmet som behövdes och så loggade jag in för att sedan snopet sitta med en död dator i knät. Hatar den jäveln.. svindåligt batteri!!
Vill ha en sån där dator som Gry ska dela ut till den som har den bästa tjej bloggen. Den är rosa och lät rätt pimpad!!

Nä nu ska jag slänga lockarna på kudden och kamma tå luggen !! Go natt!!

Misskollibri hur trivs din ko?

Kommentarer
Postat av: MissKoloibri

Han stormtrivs, men gud va han äter!!!!

2008-11-08 @ 18:08:26
URL: http://misskolibri.blogg.se/
Postat av: MissKolibri

Han stormtrivs, men gud va han äter !

2008-11-08 @ 18:11:33
URL: http://misskolibri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0