Tankevurpa...igen.. Hur otur kan man ha??

Som vanligt är det bara jag som verkar halka i hjärnadministrationens röriga växel??
Imorse hände det igen!!!
På väg till jobbet så svänger jag in på en väg som brukar vara sjukt trafikerad.. inget konstigt när klockan är åtta,.(vilket säger att -hej du har redan börjat jobba så du är regält sen!!!..)
Ialla fall så är det ingen trafik i dag förutom att vi ligger bakom en stor-fet-äcklig-elak-irriterande buss. Är lite stressig och vill komma fram och för bi. DÅ helt plötsligt, för en micro sekund går upp för mig att -men sablar!! när blev det en dubbelfil här..?!
Ops!
Nä!
Oj det var ju bara den tomma mötande filen.. tur att det bara var för den micro sekunden..  För den såg så himla inbjudande ut!!! Men så händigt det hade varit om det varit två dit-åt-jag-ska filer :)
Då kanske jag skulle ha varit i tid och inte alltid tio minuter sen. Jag dimper ju alltid in tio över åtta!! Iof så är det ju ingen fara då jag har flex,  men det är trist att alltid måsta sitta över och säga -hej då! till alla som pyser hem tidigare för att dom är så tragiskt pigga på morgon.
Orättvist, själv är man både dödstrött på morgonen och plågad av samma trötthet på kvällen..

En fråga appropå tid: hur kommer det sig att man alltid tappar bort den lilla tid man har över på morgonen.. det händer konstigt nog bara dom mornar som jag har överskott av tid. När man känner att man har lyckats ta sig ut till bilen, klätt hela familjen, matdosor med, extra kläder till Tillan och runtorna skrapade lagom i tid. Ja då, kommer man inte ihåg vart man lade av sig nycklarna kvällen innan eller så är det någon av oss som förlagt telefonen och måste leta i tio minuter!! Ratigt och irriterande!!! Men sen igen!!

Sen hade ja visst otur med mitt tänkande igen.. !!!
Vi, min rumskamrat och jag satt och jobbade när hon plötsligt svär till för att hon klipper pappret snett. Hennes teori var att det var för att hon var vänsterhänt. Men jag å min sida hävdar att det inte kan vara det. Den saxen ser lika dan ut hur än man vänder på den!? Men hon tror mig inte, sen spårar det hela ur i en komiskt tankevurpakonferans.
Jag kastar ur min en mening som min sambo brukar he ur sig när han är irriterad på någon.
- Jasså du är både brunögd och vänsterhänt ( vilket ska vara ett mått på sämre kompetens ;) . Varav hon inte riktigt hänger med. (inte så konstigt då det nog mest är ett internt skämt)

Det är nu min riktiga hjärnverksamhet slår knut på sig själv.
Jag har någonstans hört att det finns en koppling mellan naturvetare på gymnasiet och orienterare. Att vänsterhänta avänder större del av hjärnan än högerhänta?!? (det är inte det som är är tankefelet.. tror mig?) (UTAN det är NU den kommer)
Det är ju inte så konstigt att dom (sett från min egen "sida", jag som är högerhänt) är så smart, dom använder ju VÄNSTER till allt. Det är ju skit svårt, jag kan ju inte ens borsta tänderna med vänster....
Men nä.. otur igen!!
Dom använder ju höger förmodligen lika lite som jag använder vänster!!! Så det borde väl inte vara några skillnader ;) Bjuder på den!!

Vet inte om det blev greppbart???
Tror inte det!! :D

Känner att det blev mycket, för mycket med allt det där. Håller du med misskolibri?
Fast du känner ju till lite om mina smått kända tankeöverflödigheter!?

Jo just det ja... jag har fått ok från min älskade super goa bästa livskamrat/sambo/älskare att skriva om sånt som händer oss.. alltså även utelämna honom i framtida kusligt-pinsamma vänster och högersvängar i tankeverksamheten.. bara jag blir tok rik på att blogga!!
Hahaha och hur gör jag när jag inte får in några pengar då? Han har fått prinessans dagbok på snurpen.. han antyder att det inte borde vara så svårt att tjäna kosing på att ordbajsa på internet. (inget negativt om henne, hon är säkert super bra, ha inte hängt med hennes blogg) Måste förtydliga att han har en LITEN gnutta verklighetsuppfattning så det var nog inte allvarligt menat.. det där med att han vill att jag ska tjäna pengar på att knappa dator.
SÅ misskolibrie kanske att du kan samla polarna från stan och gnugga ner er i soffan och njuta för snart släpper jag vattenballonger med floskler och oturstänkisar!! För jag kommer inte att vara mer seriös än så här...om jag inte blir förbannad på ngt.

Misses lista(?) har missat den tidigare men hann se den i dag! Helt underbar, lite nostalgi, påminner lite om tv programmet Bullen. Du vet brevet som dom läste upp med problem och jobbiga mammor, mens och killproblem :)
Visst har jag erkännt att jag har en idol? Anders Timell... men chjode som öviksborna säj.. minns du att Martin Timell var programledare där under en tid!? Jag var KÄR i honom. Nu går det upp för mig att han är ju kanske inte riktigt i min ålder..hihi.. var jag gubbsjuk då på den tiden då eller?
Pinsamt men underhållande att komma ihåg en sån sak! ;D

Tjing nu ska jag göra mig klar för sängen!

Svanen sov gott!!
höger och vänsterhänta??

(Lotto/trav vinsten för min helgs spel var 38 kr lotto och 149 kr på 7 rätt på travet!!!!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0