Vilken miss..

Att börja dagen med en "hannafrukost" (som svanen brukar säga) är ingen hit mer än för smaksinnet!!
Men det var det som jag gjorde.. åt upp det resterande godiset i "tröst"påsen från igår... den som för övrigt skulle räcka HELA veckan. När vi sedan hade fika på jobbet så var jag mätt på godis och som alla nu vet så är snabba sockerkickar super bra .. man flyger fram i sin vardag den ena halvtimmen-timmen för att sedan förlora luft under vingarna och dimpa ner i lervällingen strax före lunch. När sockernivån går likt ett EKG så blir man inte heller jämn i humöret.
Idag så var det så trevligt, hela eftermiddagen stöter jag på fel och problem med vår handläggning på jobbet.
Det visar sig att våra kära Proffis medarbetare inte har den kompetens som våra chefer trott. Det mesta som jag plockar upp efter lunch visar sig vara rena rama soppåsen med det ena skräpet efter det andra.
SÅ kul att grovstäda efter andra!!!

Men som tur är har jag underbara kollegor som kan få en att ta sig igenom värre katastrofer än dagens.

Jag och L har försökt städa lite i dag. Massor har hänt men det syns knapp!!
Men till helgen så ska vi få till huset både inne och ute så pass att det ska bli trevligt att bjuda hem våra vänner.
Appropå det så ska vi ha en julpysseldag med några av våra vänner och deras barn. Problemet med oss är att vi gärna umgås med många olika och för varandra okända personer. Nu, om någon helg så ska vi sammanföra 10 stycken och det kommer att bli spännande och se hur alla kompar ihop. Och dessto mer spännande att se vart alla ska få plats å sova någonstans. För troligtvis kommer de flesta att sova över. Men det är ju det som är det mysiga. Massa barn som pysslar, kokar knäck, bakar pepparkakor, kokar senap och fixar skinkan... Mmmmm..
Att samla massor av mysiga vänner och trängas och vakna upp till ett fullt hus. Äta frukost tillsammans och ja vara som en stor och livlig familj.. lagomt länge, lagomt tills man tröttnat och därefter uppskatta att det bara är vi tre igen!! :)

I alla fall så lovade jag Sara att jag skulle visa hur mina nya gardiner blev i sovrummet. De är egentligen INTE min stil men de passar rätt bra ändå + att jag inte orkar byta dem eller leta några nya!! Drömmer mardrömmar om gardiner!!!



Har bestämt att jag vill ha svarta med mönster i vardagsrummet. Några med mycket tyg och mönstret får inte vara för "mönstrat" om man säger så ;)
NU är det så att som vanligt när denna fröken har sett ngt som hon vill ha så FINNS det INTE.. endast i min fantasi eller så snarlikt men ändå INTE som jag vill ha det! Det var likadant när jag skulle sy min balklänning till studentbalen. Varken mönster, färg fanns eller kropp heller för den delen !! Det slutade med att jag lånade en klänning av en liten spinkig tjej.. jag var också spinkig men med lite större tuttar och kraftigare benstomme ;) Så här i efterskott så såg jag nog inte klok ut för det spitade i varje sömn !! Men men..
 


Ialla fall så har jag lyckats med några små hörn ;) Men jag antar att innan jag har hunnit hela huset runt så har jag hunnit stöka ner på samma ställen när jag gjort fint på de andra ställerna ;) Men sån är jag hihi

Har jag berättat vad jag gav min sambo på farsdag? hihi.. kunde inte hålla mig när jag gick förbi en leksaks affär.. EN FYRHJULING!!
EN liten och den går att "dra" upp så att den åker över golvet.. Jag och Tillan lekte ett bra tag med den... L var inte lika intresserad och jag tror inté att han såg det roliga i det hela ;)
Grejen är den att han har en "dröm" om att få köpa en fyrhjuling och det är väl ok för det skulle även jag uppskatta men jag tycker inte att det är värt att lägga ner massa pengar på en "leksak" när man har massor av pengar som ska in i hålen i det nybyggda huset!! Som gräsmatta, uppfart, övervåningen som SKA bli klar ... ska bara börja på den.. osv.

Ja nu var det sena kvällen igen.. ialla fall för mig..

By The Way.. vi tränar Tillan att vara snäll för snart kommer ju JULTOMTEN och har man inte varit snäll så får man ju inga JULKLAPPAR... hoppas att det funkar!!

Tjing TJing!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ingen dator nu så jag lånar.. tur var väl det.. snygg möbel.. Fotöljen!

Vart har du köpt den?

Ha det gott

/ S

2008-11-11 @ 22:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0