kvällen..

Tror att jag bryter ihop.. JAg har absolut INGEN förståelse för personer som har svårt att somna.. Barn som mitt eget driver mig till vansinne då det kommer till att lägga sig på kvällen.. INTE nog med att fröken envis testar gränser och ignorerar mig totalt, men hon är sååå lik sin far.. kan ligga i timmar innan John Blund kommer och hämtar henne till drömlandet! JAg själv somnar i samma veva som jag lägger ner mitt nyklippta hår på kudden.. jag fodrar max en 20 minuter innan mina små ögon slocknar för natten.. MEN Fröken envis och rastlös har en förmåga att snurra, prata (och visst är det mysigt) tjura, stångas, skratta och för att inte tala om RETAS..
Min mammas bror.. min morbror retades med min mamma när hon var liten med - Ett finger kan reta dig och så snurrade han med sitt finger i närheten av hennes ansikte.. eller luften är fri och så sjukade han sig så nära henne att han nästan rörde vid hennes ansikte.. Tänk er in hur irriterade detta skulle vara.. SÅÅÅÅÅ håller min älskade lilla skortan på.
Jag blir sur och irriterad/frustrerad och kliver upp efter ett antal varningar och går därifrån.. Igår somnade hon halv tio... kvällen innan det 20 över nio och i kväll NU.. 21:21.. Låt mig påpeka att vi lägger oss för att läsa en saga vid 20:00.. oftast lite före... TROR att lilla monstret måste sluta sova på dagarna..
Men hallå.. hon är ju min dotter och jag får absolut inte mer än jag klarar av har jag fått höra sedan hon föddes :)
Hon har blivit helt "torr" ialla fall så det är något bra och jag är jätte stolt ( om man nu kan vara stolt över en sådan sak :)

Nu ska jag lägga mig i soffan och tjura till GREYS.. för som mina vänner kanske märker så är jag på LIIIIITEEE bad humör.. Har jag nämnt att min vän i Vi antydde att jag kanske skulle kunna börja med PMS piller ;)
Love her!

Men nu ska jag sura och vara plutig och trumpen en timme till innan jag ska slänga ner mina smutsiga fötter under täcket!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Högberg

hehe.. visst är det härligt med barn. Det sägs att barn som har en stark självutvecklingsfas när det är små, kommmer att vara lättare i tonåren, du får väl hoppas på det. Min lilla tjej kan just nu bara ett enda ord. NEJ. Såå underbart, ALLT är en fight, tom att mammas trasiga bil skall bort. "Jag älskar den, hur skall jag komma till dagis" Vad sägs om bilen som ersatt den trasiga?

2009-04-30 @ 09:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0