Min morgon promenad...

Somliga går ut och dokumenterar vårens intåg i naturen och kommer tillbaka och lägger ut små kort på verkliga vår bevis..och ja det är ju vad jag också gjorde under denna promenad.. bevis?..

Tidigt på onsdag morgon klev jag ut från tvättstugan och traskade sömndrucken nerför vår backe.. jag fipplade lite för att få i öronsnäckor i båda öronen och avsåg att njuta av rock klassikerna som någon jobbig radiosnusande karl presenterar.. för mycket snack och för liiiite rock!!!
Jag funderar allvarligt men inte länge på om detta var morgonen som skulle starta löpsäsongen... Näe.. Det skulle den inte bestämde jag mig för..
Jag gick väl si så där 200 meter och börjar fundera på huuur det kommer sig att någon har kört med halva bilen i diket...
JAg fortsatte med att fundera och fantisera på vad det är som driver en människa att  sladda lite och därpå befinna sig bland hästhagar och höbalar... hur man kan vara så fatalt katastrofalt hejdundrande bra chafför att man tar sig en sväng om på bondens hästhage... hur törs man det.. blir inte bonden arg då??
Därefter fortsätter jag att förundras över vilken väg man väljer för att avsluta buskörningen.. ner för den enda höjden på hagen och ner på vägen igen... Kanske att killarna som buskört har smitit från bonden nu... för att senare sätta bilen i diket på en helt annan väg.. Bilen i diket känns mer som någon äldre fylle körning än en busköring...
Men inte illa.. många hinder för denna stackars hemvändande krogråtta!!
Vad kan man säga om detta.. lås och bom..

        

   

När jag så fortsätter så hittar jag på massor av senarion på varför bilen hamnat där den sitter.. och jag bestämmer mig slutligen för att DET var en fylle körning och att denna människa hade tur som inte hittade denna stenknul med bättre pressision..fronten och höger främre hjulhus är rätt så demolerad..

Jag hittar en ny morgonväg och jag hittar även andra Vackra vår bevis.. snön har nästan försvunnit och smältvattnet är på vissa håll en guldkant i naturen...



Jag har ju lovat lite bilder sedan vi var i fjällen men det är såå länge sedan nu och jag har inte lyckats få tid att lägga upp dom så jag struntar i det.. jag lägger in några från påsken och sen går jag nog och lägger mig...

Nä först ska jag nog försöka sammanfatta min vecka.. på begäran av J.L och M.B .. visste inte att ni hade dator *Hahaha

Jag har varit lite duktig.. jag har ju motionerat men jag har även.. hm.. tuggat.. tugg.. godis!!! Nästan varje da.. varje dag!!! SÄg inget!!
Jag har sonat med att klankat på L som knaprar turkisk peppar natte tid, hans vana är lite sämre än min ;)
Jag har lyckats ... med det svåraste denna vecka.. MIN mamma fyllde jämnt i torsdags och ide torkan har aldrig varit bättre.. Hade inga uppslag och mamma önskar sig inget vad hon vet i alla fall.. Ja ha.. ja det är ju enkelt..
Det slutade med att jag plockade i hop massa dekorativa saker som hon kan använda när hon plitar ihop sina blomster arrangemang som hon är så duktig på..
HAde velat ge henne en kurs i något med trädgård att göra men här i våra trakter verkar man endast hålla kurser för absoluta nybörjare.. Hon är inte någon nybörjare.. SÅ det sprack!
Hon önskar sig en pyamas men pappa vägrar sova med en pyamas nucka :) Yjäck.. vill inte veta sådana detaljer om mor och far.. Fast jag antar att det är sunt att han vill hålla om mamma.. Ja jo.. hålla om tänker ni.. å det är just det att mer än så vägrar jag att tänka.. Jag är enda barnet och då har det bara hänt EN gång.. SÅ jag VET att han bara håller om HAHAHA
VI var och käkade ute och hade trevligt.. Mamma blev glad över presenten och T blev ännu gladare åt glassen och bananen som serverades som pricken på i:t... VI kramade om födelsedags "tanten" haha.. för frun nådde en sådan ålder ;) och gick och skulle packa oss i bilen.. ÅÅÅ i:et fick sig en extra prick.. NU HAR VÅREN KOMMIT!!!
Vem kommer gående på storgata om inte självaste sommar Roger... ÅÅ alla brudar i vår familjs favorit!! Dvs T och min :)
NU är sommaren här.. när Roger anländer till stan så har den börjat!! Inte nog med att det är RÅÅÅger det är nu det smäller till och blir underbart varmt och soligt och alla kvällar blir till fester och helgerna blir till gormandernas mecka!!

På kvällen kräktes T ner sängen fem gånger och på fredagen stannade hon och jag hemma och tvättade men det var högst troligt INTE magsjuka för vällingen som hon drack efter att hon kräkts kom inte upp.. hon sov hela natten och var otrooooligt pick på fredagen.. Hon hade skit tråkigt hemma med mig tills granntjejen kom ut ur vinterkomat och vi gick för att hälsa. T fick sig en stund med de två lurviga hundarna... skrattade gott när jag hörde dem presenteras.. Den lilla tycker om barn och heter Kerstin och är snäll.. Den större.. heter Rut och... ja.. hon är inte lika snäll.. hon är .. ja vad ska man säga.. lite stingslig och viktig.. Hon gillar mest troligt inte barn för hon bet min systerson lite  irriterat i benet.. Hahaha.. Min sambos släkt förstår nog varför detta var sååå roande.. L´s fastrar heter lika och den som var så slående var att personligheterna stämde på pricken.. haha..
T fick även hälsa på deras två hästar och bad ganska omgående att få gå tillbaka till hundarna.. hon var föga intresserad av dom stora hästarna.. hon ville busa med de stackars hundarna :) Lik pappa sin.. livrädd för hästdjur :D

I dag har vi varit på bytes eller ja.. marknad för barnkläder och leksaker på min gamla träningsanläggning. Allt är otroligt billigt men när man letar kläder för T´s ålder är det mesta slitet och ja.. sunkigt.. fyndade lite men de största fynden blev uppskattade leksaker till T. En plast väska på hjul med motiv av barbie och en barbie med barnvagn och tvillingbäbisar :) en dockcykelstol så att hon kan packa med sig dockan när hon har lärt sig cykla!!
Summa: 5kr för stolen, 10kr för väskan och 35kr för barbi haranget!! Mucket muchet bra!!

Nere på marknaden så skymtade jag en av mina ex.. Vi var tillsammans under 4-5 år och ja.. jag valde att göra slut för att jag kände att jag inte längre var kär utan mest kände det som om vi var syskon.. det är ett fenomen för mig.. jag börjar alltid känna mig som syster.. eller så som jag tror att man känner sig när man är syskon.. med mina tidigare pojkvänner.. (inte med L) Killen som jag nu i dag såg såg även mig.. det vet jag .. det tråkiga är att jag må ha ändrat sätt att tycka om honom men jag tycker mycket om honom.. Han betyder jätte mycket för mig även om jag inte vill vara tillsammans med honom, men han har ett gott hjärta, snäll, trevlig och rolig... Han blev tillsammans med en tjej och ja båda har gått vidare och det är ju jätte bra.. men det som är sååå tråkigt det är att han kan tydligen inte ens heja nu och ,mycket har nog med henne att göra. Hon ska tydligen vara rätt sotis och "hatar" alla hans tidigare kvinnliga vänner... Det inkluderar även mig.. OCH visst kan jag förstå att man kan vara sotis men hejda dig rejdar... Man kan ändå heja på någon som man har delat 4-5 år med..
Men det är min åsikt!! Jag är ju sån som har svårt att inte bry mig även långt efter att man slutat ses.. och jag ser inget problem med det.. jag fattar helt enkelt inte hur man bara slutar bry sig.. Ok om man blir sårad.. om någon är dum.. men jag kan inte ens stänga av helt då.. Jag är väl knäpp..
Hur som helst så har det hela gått så långt att jag har slutat heja.. och det är hit jag vill komma.. på honom och henne.. OCH det känns ännu dummare.. varför? Varför?
Men det känns ju hel sjukt att upptäcka att man står någon meter ifrån varandra och tittar mot varandra utan att säga hej.. Att han eller hon ögonblickligen tittar bort.. Otrevligt!!!
Töntigt.. och nu har jag börjat med samma taktik.. bara för att DOM gör så.. så gör jag det för dom vill uppenbarligen inte heja på mig.. MEn det känns fånigt!! MYCKET fånigt!!
Men nu är det så.. jag spelar givna spelregler!! Suck..

I helgen skulle det vara hela 17 grader varmt ute men håll i hatten för nu blommar tulpanen.. det har varit långt över.. även i skuggan.. Svett och blåsor kommer som drinkar på silverfat.. Jag har hjälpt mamma med några rabatter och när jag kom hem så krattade jag och T lite jord och små sten tillrätta ute på tomten.. snart kommer matjorden och då kommer jag väl att ångra att jag tog i krattan och spade frivilligt INNan det var ett måste!!!!!! Suck vi ser verkligen fram emot denna sommar.. semester.. tjohoooo :) eller inte... :( jag i min enfald trodde att allt skulle vara klart lika fort som gud skapade världen.. å vad tog det?? 7 dagar.. eller ngt sånt?

Vad sägs om att sluta kvällens dravel med att säga att fiskpussar är det enda pusskalas som en pimplingsdag på påsk bjuder på ;)
Små tjejerna har fått sig en kavaljer ;)
Puss på er!!

 

FIskars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0