Efterlyser någon som kan installera en TV antenn..

familjen med armbågen mittimot har inte fått den kompetensen?
Vi har nu försökt med två OLIKA antenner (förutom bordsantennen som står inne IGEN brevid tv:n som en enorm design pryl) och ingen fungerar. Nu i går köpte L en som skulle fungera där man har dålig mottagning och ja.. nej.. ingen skillnad på tv:n mellan av och påslagen förutom att lilla "on"lampan lyser ;(
L har försökt och jag måste berömma honom för han har verkligen försökt att behålla lugnet! Varken han eller jag kan ju med döda ting.. ALLT som inte består av kött och blod kan få våra hjärtan att explodera av ilska.. Men idag kan jag ju avslöja att båda två har varit halvomrördafilbunkar.. lite skakade kanske man kan säga för HELT lugn och sansad kanske inte är rätt ord men så va då.. inga verkty har flygit, inga värre svordomar har ljudats och ja.. dagen har varit en irriterade skit dag då vi inte lyckades men det kunde ju ha varit värre!!!

En höjdpunkt var när vi började felsöka och insåg att i två timmar hade vi försökt få till bilden och ena suttit nere framför tv:n och den andra stått uppe på den oisolerade vinden och viftat med antennen och frusit fingrarna av sig. Av en händelse kände jag för att dum fråga... på skämt.. om han kopplat i rätt kabel, så det inte var den till sovrummet... öhöhhh...Jomen serrö det var precis vad min älskling gjort. Till och med då behöll han lugnet och insåg komiken i det hela ;)
Nu väntar vi på Mr Lidén så han kan komma och hjälpa oss. Vi ger oss inte på det där igen för då kommer vi nog att skada ngt i vår omgivning, förmodligen ett eller två fönster då den s-tans grejen åker ut..

Isak har varit hemma hos oss idag och T och han har lekt super bra. Kul att se de små liven när dom sitter och berättar om världen alla bekymmer och alla badminnen från i somras, hur man åker skoter och det verkar vara Tomten som tagit alla barnpoolar, alla sandhinkar och DET var absolut Tomten som ätit upp ALLA smultron!! Den lille gubben som T valde att uttrycka det ;)

I morgon är det dax för att gå tillbaka till jobbet och det är bara å bita i för det ska jobbas övertid.. typ alla dagar!! x antal timmar!! suck!

Nu ska jag försöka få till ETT lagmot otrevligt brev till våran husleverantör för nu MÅSTE dom se till att ta sig hit och åtgärda alla små fel som FORTFARANDE finns kvar!!!

Annars har jag inget trevlig att skriva om... Jag återkommer och hoppas nån finns kvar i rymden som fortfarande läser min lilla blogg.. Tack J för erbjudande om Hockeyn.. Tänkte att när du fyller att vi kan gå på en BIO strax därefter för det skulle jag tycka vore kul.. + att det känns som att det är våra födelsedagspresenter, vad fick du av mig förra året??

Kram och sov gott!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gums! Jo nu är vi åter pigga och krya här och det känns skööönt!! Idag fick vi supergod tårta och det var mysigt att komma hemifrån och göra något tillsammans alla tre. Ja vi måste träffas nått snart. Kanske en tjejkväll...du och jag bara...fika på stan?!? Kram!

2009-01-18 @ 20:05:32
Postat av: Sara

Hi hi...glömde skriva från vem. It´s me ;-)

2009-01-18 @ 20:06:28
URL: http://mejjans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Förra året fick jag choklad, mint o lakriktsboken om jag inte missminner mig alldeles...Bio blir perfekt det. Kramar

2009-01-18 @ 21:44:53
Postat av: Lara

Är lite osäker om jag förstod det du skrev.. Menar du att jag skall välja ut vilka kommentarer jag skall "fördjupa" mig i och bry mig om, och vilka jag skall försöka ignorera?

Om du menar det så kan jag bara säga att jag VET att du har rätt.

Det är så jävla enkelt egentligen, men samtidigt så jävla svårt.

Lyckas du att tnäka på detta vis?

Kram

2009-01-19 @ 16:07:38
URL: http://laramaria.blogg.se/
Postat av: Lara

Ja du, fan vad vi tackar median för det!

GAAH, skulle vilja rusa till en reporter och tvinga honom att skriva en artikel om vad jag som anorktiker SJÄLV känner och vad jag tror att andra anorektiker samt andra FRISKA människor eller människor med andra problem tänker.

Jag slår vad om att alla blir påverkade av media. Tror inte du det?

Kramisar!

2009-01-19 @ 16:19:52
URL: http://laramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0