Favorit program!!

Jag bara älskar när djur av alla former gör bort sig på TV..
Katter som skräms av en annan katt som kommer springande runt hörnet, hundar som ramlar i vattnet, KATTER som ramlar i vattnet... katter som jagar ngt och missar... Jag skrattar så jag formligen tappar andan, näst intill gör på mig!!!
Hur underbart är det inte med den lilla kattungen som ska ta sig upp för trappan och det står en för denne individ en ullig boll i en kruka på ett av stegen (vi vet att det är en stickig kaktus) och kisse missen måste bara ta ett steg upp på den, Misstag 1!!! Misstag 2 är att ha tyngden på detta framben vilket automatiskt gör att kattstackan måste sätta upp den andra tassen för att i sin panik tro sig komma därifrån.. MIsstag 3, följden till detta är att för att inte behöva sätta ner hela sin kroppstyngd i kaktusen så springer den med tassarna i vild förtvivlan för att slippa få stickor i tassarna.. Prova själv och stå på alla fyra med kropps tyngden på armarna... tänk er att ni ska undvika att ha tyngden just där och försöka förflytta den till fötterna, UTAN att lägga tygnden på ja just det ja.. händerna!!! Tänk er nu in i just den sekvensen med kattungen och förstå hur skratt är oundvikligt och det blandas med sympati för den lille krabaten..

http://www.youtube.com/watch?v=nFCiyBuvfmk

Å det finns såååå många till som får mitt skadeglada skratt att bubbla.. eller oftast låter det inte så mkt om mig när jag tycker ngt är as roligt jag kiknar mest och ger i från mig konstiga ljud! (när jag var yngre kom det små snarkningar när jag skrattade vansinnigt mycket, mycket pinsamt!!)

Men vi har även ett annat skratt som kan få mig att näst intill avlida.
Vi har ett vänpar där tjejen är helt underbar och ja, han också men hon är alldeles otroligt underhållande när hon sätter igång och skrattar okontrollerat!
Vi var på väg till en brölloppsfest för ett tag sedan. Det var jag och L och dom två. Killarna satt bak och hon körde då hon var gravid.
Vi stannade för en kisspaus för killarna och vi två tjejer får för oss att vi ska busa.. Inge vidare bus men vi kör ifrån killarna och svänger in på nästa avtagsväg.. Efter en 5 minuter eller så utbrister S i skratt och försöker få fram att hon kan se deras snoppar.. Öh.. jag fattade ingenting tills jag vänder mig dit hon pekar.. RAKT fram.. där våra killar står vända mot oss och rastar snokarna. Dom ser ganska frågande ut och funderar nog på vad vi har för oss. Jag skrattar även jag men det blir dessto roligare när S helt sonika sätter igång och bölar.. NI vet som lille Skutt.. spruttårar och små piptjut!! Följt av att hon ber mig sluta skratta.. som om det gick!! Det vi alltså har gjort var att köra runt en liten skogsdunge och inte märkt att vi kör mot killarna.. När dom kommer in i bilen så blir dom om än mer fundersamma om hur vi är funtade!!
Så för säkerhetsskull sätter dom på sig säkerhetsbältet och det blir tyst för en hundradel. Tills jag tittar på S som fortfarnade sitter och ljudlöst skakar av gråt/asgarv.. så jag sätter igång jag med och tårarna rinner på oss båda.. killarna skrattar oroligt med men fattar absolut ingenting...Skratten ökar i styrka och slutligen tjuter hon så där igen och har ingen möjlighet att köra vidare.. stannar på sidan av vägen och väntar på att få styrka att lunga ner sig!! Inte en chans, för bakom oss ställer det sig en fin Stockholms dam med vräk vrål åk som tutar och sjasar med handen.. S ilsknar till, svär högt som f--n och hissar ner rutan, sticker ut handen och hyttar som en liten argsint-gravid-stor-gråtande-idiot med tre andra som inte är mycket bättre. Efter en halvtimme till med lite problem med vägbeskrivning och viss problem med att välja vilken av GPS:arna som vi skulle använda.. hade garderat oss med två olika och dessutom en vägbeskrivning från brudparet.. SÅ är vi framme på hotellet.. den gravida ber ödmjukt om att få gå och tvätta sina tvättbjörnsögon.. Jag gjorde henne följe med mina.. VI var väldigt snygga till festen i alla fall och det är väl det som är huvudsaken ;)

I höstas var det dags igen för denna brud att bjuda på samma skrattfest.. med samma resultat!! Hon är totalt okontrollerbar vid dessa stunder och det har hittills inte gjort detta utan att vara gravid så ni skulle ha sett hennes sambo när detta hände sist.. HAN var då bergsäker på att hon var på smällen IGEN!! Kunde utläsa liten smula panik i hans ögon ;D

NU är mitt favorit program slut och jag ska försöka packa klart för i morgon då vi ska åka upp till Övik till en av mina bästa vänner som fyller tant.. eller så skjuter vi det till 40.. 30 måste väl klassas som en av guds bästa åldrar!!!

Kram och sov gott alla bloggisar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0