Nu kommer den..

Nu är den härligt berikande snöstormen här.. SÅ det blir till att kliva upp tidigt som F--n i morgon för att röja bort alla ton med snö som vi så älskvärt får tilldelat oss under nederbörds dagar.. Får väl sluta klaga och erkänna för mig själv att det är vi själva som valt antal meter på uppfarten... suck ångrar mig lite nu under vintern.. MEN men jag får ju gratis och tvingande träning vilket jag kan behöva då jag inte har någon motivering till att röra på mig i övrigt!!

I dag har vi bara myst på och slagit dank! VI var en sväng till köpcentra staden i vår närhet.. inhandlade lite jox till huset.. några krukor, växter och dessutom hittade vi riktigt bra födelsedagspresent till T´s "stor" kusin Olli som fyllde år i onsdags. Tyvärr jobbade jag över den dagen så det passade inte att släpa sig 5 mil innåt landet den tiden på kvällen. Då meningen var att vi skulle åka upp nu i helgen så har vi en liten donna här hemma som är mycket olycklig för att hon inte får ge sin idol en grattis kram, förhindad på grund av att lilla T är sjuk!!

En liten blomma bara för att göra det lite mysigare och hemtrevligt på köksbordet. 
  

Det kunde man dock inte tro i förmiddags då hon hade flipper fingrar och studdsben.. Hon var ÖVERALLT och över allt!! Hon rev i allt som fanns att hitta och detta fortsatte efter att vi varit och handlat.
VÄl hemma kändes det som om den lilla tösen var en liten parasit som ständigt hade fingrar eller fötter eller rumpa eller ja vad som helst bara det var mitt framför mitt ansikte, gärna PÅ mig eller ja.. vart jag än gick hängde hon med och det märktes så väl att hon var tok-uttråkad!! Hon sökte rackartyg att utföra och retade gallfeber på mig genom att bara vara upp i mig varenda sekund av minuten, varje minut i en timme.. Försökte få henne att klänga och reta L men icke det var bara jag som dög och antagligen för att hon såg hur frustrerat irriterad jag blev ... den lilla rackarn..!!!



Så i eftermiddag höll jag på att explodera så vi tog oss en funderare på hur vi skulle få ur henne denna överskotts energi på ett vettigt sätt!! Vi kom överrens om att vi ringer en vän!!
Livlinan i kväll bestod av Lilla underbara Oliver och hans mamma och pappa... väntade bara att vattnet skulle gå för modern i familjen för NU var hon tjock!! hihi T fick sitta och lyssna på magen och hon är faschinerad! Hon vill också ha en bäbis i sin mammas mage.. Icke.. inte än, om någonsin!!

Vi små pratade lite och iden om en semestertripp kom upp! Självklart kastades vi in i en önskedröm (jag och L) om att få råd att åka utomlands till sommaren. Om vi räknar på vad våra projekt för sommaren kommer att kosta så kan jag stapla upp våran budget.. överslag eller i värsta fall en grovt överskattad budget.. Vi ska köpa och få ut matjord på 2000kvm, vi ska ha gräsfrö för hela denna yta, vi måste troligtvis lägga mer bärlager på vägen/uppfarten, vi måste dränera runt om nedre delen av tomten och dessutom vore det kanske trevligt med en eller annan utebelysning= då tillkommer även kostnad för en elektriker.. VI ska nu i vår inreda övervåning vilket inkluderar isolering , rubbet!! DÅ tillkommer även här en insats av en elektriker.. å då ryker det från plånboken vilket det förmodligen kommer att göra hela denna vår.. denna sommar och om vi har tur bara första delen av hösten!!!!!!!!! Suck så som ni förstår så kanske det blir en budget resat till öh.. Njurunda eller kanske om vi har tur stockholm...

Jag fyller ju jämt i sommar och det ska jag försöka fira.. Jag tänkte ha en fest men nu i kväll avslöjade min kärlek att han har andra tankar just för min födelsedag.. En konsert och en weekend så ...faan det går ju pengar där också!!
Vart är min lotto vinst.. min V75 guld bång!!

När Oliver och familjen åkte hem så somnade T som en omkullvält fura i soffan!! Hon hade då varken fått välling, borstat tänderna eller fått på sig pyjamasen.. Hon slocknade helt enkelt!!
SÅ det var bara att försöka få upp henne och raskt dra några drag med tandborsten och sen åla ner henne i pyjjen.. Så körde vi (L och jag) sten,sax, påse om vem som skulle få somna när vi lade henne.. när vi var klara så hade den lilla prinsessan redan somnat så nu kan vi få vara uppe en stund tillsammans utan att en av oss är en zombi!!

 

Tack Olivers pappa för den otroligt goda chokladkakan.. Önskar att ni kunnat smaka för den var näst intill gudomlig!!

Nä nu ska jag gå och krypa upp mot min älskling innan vi släpar våra gamm-kroppar till sängen..
Vi ska ju upp tidigt morgon och SKOTTA.. någon som vill anmäla sig som frivillig?? Listan är tom...

Kram och godnatt!!

Måste bara visa pappa/moschars gung får som är alla barns favvo när dom är och leker med T.. själv är hon inte så värst impad men jag antar att det är för att den alltid står här hemma och kanske inte är så spännande!!



Gunga lugnt!! Hjälm på!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0