Snö så fantastiskt....

... jobbigt det kan vara när den faller socker söt från himlen och världen blev helt underbart vacker men HALLÅ...
När jag klev upp igår morse var det ju snö så långt ögat nådde kändes det som. Jag klev upp tidigt då jag såg på måndagskvällen att nederbörd av den vita sorten vankades till frukost.. Så upp och hoppa, lagomt pigg...icke!! Men med tandpetare under ögonlocken så fungerar spade och snölasse ändå klockrent!! Jag slet och slavade och insåg slutligen att det inte skulle fungera att få bort allt själv så när klockan var halv sju ringde jag (dagens teknologi wawoo så bra och bekväm) ut min kära L.. vi plågade oss i en halvtimme till och stress duschade därefter i ett tempo som fått mina föräldrar att stumna då jag alltid var SISt ut ur omklädningsrummet när jag var sport fantast!!
Vi kom nästan i tid till dagis och vi fick nästan tiden att räcka till för en mini flex på jobbet.... Jag jobbade hela dagen och avverkade några timmar beordrad övertid och insåg lagomt tills min lilla familj kommer och hämtar mig att det har snöat HELA dagen.. LAPPvantar av gigantisk storlek.. stor lappens lovika vantar kanske man kan säga ;)


Halv nio stod jag ute efter att ha nattat lilla T. L hade då varit ute i en halv timme och släpat snöhögar på lassen.
Jag tog mig ann uppfarten medans han slet med övre planen..
Vid nio tiden blev det strömlöst på vår del av ön och helt plötsligt blev allt difust och med hjälp av snö och vind så kändes skottningen än mer tröstlös.. Inget hände trots att man skottade och skottade.. INGET..
När vi äntligen var klara, gick vi in och jag klädde av mig dyblöta ytterplagg. Satte mig och pustade ut vid köksbordet och verkligen drömde om en skön säng...
Såg en ljusstrimma på vägen och tänkte att -oj vad alla små ljus syns väl då omgivningen är nattsvart...Kände ett svagt skakande.. kunde inte vara sant!! Ttittade noga och och mycktigt riktigt, såg en iskall, elak snöplog komma farande och vips så var där mer snö!!!! Inte nog med att det kom en plogbil, strax efter denna stormar det in en sadistisk bilförare på vår uppfart och rullar fram och tillbaka tills han slutligen vänder och åker därifrån.. Han gjorde det ENBART av Elakhet.. Packat och klart !!
Övervägde att forfarande slänga kroppen i sängen.. men efter en stunds övervägande så bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och...drog på mig täckbyxorna ovan på trosorna och tog ett linne jag hittade i tvättstugan, svårt att bedömma om det var rent eller skitigt då det fortfarande var strömlöst och med hjälp av ficklampa är man ingen pedant!!..
Tänkte inte låta plogvallen bli en stenhård isrink till idag..
Så vid elva tiden stod jag ute i bäcksvarta mörkret och skottade snö.. Svärandes efter bil"tjyven" som gjorde det än värre för min stackars spade.. DET VAR STEN HÅRT.. sur äcklig fet blöt snö..
Tacka vet jag pappas metallspade, inte den vi har i glattplast..
SÅ där stod jag då som gubben Petsson fast med hängtuttar och MED pannlampa(!) !!! (det var ju mörkt!)

(måtte jag få vara ute bland folk även i framtiden, hoppas på att grannarna inte skickat nån från psyket för att hämta mig ;)


Måste säga att tur att det var mörkt för när jag klev upp i morse  (vi hade strömavbrott i går kväll, minns ni..ingen dusch då inte och det var inte läge att försöka tvätta bort utseendefåfängehjälpmedlena)  så såg jag ut som om mascaran var överallt än på fransarna.. Kolsvart ända ner till näsvingarna, inte konstigt att Lillan inte är så possitiv till att konversera med mamma sin på morgonkvisten, då hon ser ut som ngt hämtat från en skräckfilm....Stackars dotter!!
 
Måste jag säga att Leif muttrade 159,5 gånger att vi skulle ha köpt en snöslunga.. Jag muttrade tillbaka .. du har tuttar enligt din dotter-håll tyst och slit ;)... kanske att han mumlade ngt tillbaka.. valde att inte lyssna så noga ;) Kan hända att det var ngt om mina alla magar ;)

Det är kärlek det!!

Ja K nu känner du mig men vet du vad.. jag har ju kommit förbi det där med att må dåligt av det.. jag har accepterat att jag inte är någon retucherad donna på omslag och reklampelare.. JAg är JAG och jag är nog egenligen ganska stolt över det.. MEST stolt är jag över att jag lyckats sluta må dåligt och enbart försöka njuta av livet ;) Känner du må hända igen den lilla ;)

Ja snacka det kan jag ju och självklart får du lyssna ;) bokar kanske en tid borta på ditt bord i morgon.. vart var du i dag förrensten!!

Tack Fågeln för din efterlysning i morse!

Jag ska gå på Hockey i morgon och lilla T ska med också!! Hon har blivit sååå duktig på att prata och man kan verkligen bli underhållen av människor i mini format !! Älskar min lilla familj!!

Undrar hur det går för vännen med magen ;)?
Visst hör du av dig vid leverans ?!?! Kram och lycka till om vi inte hinner höras innan!!

En annan händelse, tråkig sådan.. En nära och underbara vän berättade ikväll att hennes mamma insjuknat i lungcanser med små eller rättare sagt inga chanser till överlevnad.. Jag är känslig för just denna jävla sjukdom.. så falsk och skrämmande. Under samtalet kände jag hur jag fick svårt och andas, kände mig illa mående och paniken växte i mig bara genom att tänka tanken OM.. tänk om någon av mina.. tänk om L eller T eller någon annan älskad!! Fattar inte hur man klarar av att gå vidare och "bara" försöka leva ett "normalt" liv med en sådan skräck som ständig gäst vid matbordet!!!!!
Gahaaa.. Tänker på dig F och de dina som vänder och virder på om, ifall, kanske, vad om, och så vidare!!

Med det så släcker jag ner lilla bärbara och kryper ner brevid min lilla trasdocka och min snusgubbe!!

God natt!!


Kommentarer
Postat av: Elin

ja fy för denna blötsnö, du gör det så bra min älskade vän :). Men som sagt kanske e dax för en snöslunga, fniss. Japp det blev en held del shopping men nu får det vara bra. puss och kram

2009-01-22 @ 09:42:26
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0