Urtråkigt..

Att man kunde vara så fokuserad på ngt.. Håller formligen på att förvandlas till ett godis suktande monster.. Men räddningen är nära ;)
Jag har hört att man fååååår äta mörk choklad.. riktigt mörk!! Så jag lyckades droppa ner en liten liten en i korgen när jag snabb handlade på ICA. Så för att inte avlida, nockas av mitt eget sockesug så knäckte jag den i tre bitar och tog den ena.. faktiskt den minsta och molade i mig nu i soffan... Fortfarande sugen som f--n men jag har ju knaprat morötter, gurka, ätit annat nyttigt hela dagen och det tar ändå inte bort ett uns av sockersuget!!! Jag tänkte på det hela tiden.
Hinner inte mer än läxa upp mig själv med att förbjuda godis tankar innan jag har påbörjat nästa syndaktiga tanke om lakrits, choklad, kolor och i dag faktiskt GB tre smakers glass.. ni vet dom i BIG pack.. Åå toppat med choklad sås med en rejäl grundning av kolasås.. Ååååå så sjukt så sjuuuuuk sugen men om jag nu byter samtalsämne så kanske det går över?

Bloggande...
spännande som bara sjutton.. har hittat några sköna bloggar och har dessutom hittat några vänners skriverier pch det är ju helt hysteriskt spännande att läsa om vad alla andra har för tråkiga liv. ;) Den ena likanr den andres vardag.. så det är ju skönt då man lätt får panikångest över hUUUr vardagsaaktigt mitt ter sig.. dag ut och dag in..

Arbete..
Jag jobbar på ett "litet" bolag kan man väl säga.. som tillhanda håller lite service och allmännyttiga tjänster för andra vanliga människor.. onda som goda, höjdare som små folk..
Nu är det så att vår store big boss är en sådan där som gillar att bestämma saker och dessutom gärna över folkshuvuden. I dag i pressen bombarderades vi med skräp och skrot hardanger om huuuuur dålig service vi tillhanda håller... Men till mitt jobbs försvar måste jag säga att för att ha fått stränga riktlinjer, mindre pengar = färre anställda si så där ca 1000 personer, mer tjänster att utföra som ska hjälpa oss vanliga och ovanlig människor med vår dagliga försörjning så gör vi ett utomordentligt jobb.. Tacka mig när du sitter på pottkanten och du saknar toapapper för det är jag som kommer med det nödvändliga..Skithuspappret ;)
Dvs tillfälliga föräldrapenning, sjukersättning..inte jag direkt men mina kollegor, bostadsbidrag.. inte heller jag, föräldrapenning, inte heller jag, men snart ;) och massa andra ersättningar som vårt världfärdssystem ligger till grunden för.. alla dessa "förmåner" som vi genom skatt arbetat oss till och som hjälper dom som kanske aldrig kommer att få chansen ATT arbeta sig till... Det är tack vare vårt braiga land som vi kan få ut pengar när vi har sjuka barn, det är här i sverige som vi får hjälp att komma tillbaka till arbete (kanske dock inte det vi gick ifrån när vi blev sjuka) efter en lång tids sjukdom.. Om vi bott i ett annat land, kanske USA så hade en mamma och pappa som fått ett svårt sjukt barn fått gått ut och jobba 180 % i stället för att få vara så mycket som möjligt med sitt svårt sjuka barn.. kanske ett barn som inte har långt liv som lott... Det är här i sverige som man FÅÅR pengar OM man skadar sig så att man inte har möjlighet till att arbeta. MEN om man har en chans att arbeta så kanske man måste försöka söka jobb som man KAN klara av... (Visst kan det vara så att man inte är attraktiv på marknaden pga sin sjukdom, handikapp men man måste väl ändå sträva efter att ta dom jobb som man KAN utföra.. ) Men visst är många av våra förmåner skeva och kanske inte träffar helt klockrent många gånger men tacka morfar och mormor, farmor och farfar för att det hela än dock är hyfsat så genomtänkt!!
Vill DU avstå från barnbidraget (om du har barn) skulle höjdarna vilja det?? Skulle du som inte har barn tycka att det kanske är mer rättvist om NI slapp skapa ett sparande till en välbärgad familj... kanske att systemet är lite förlegat då ALLA får ta del av dessa bidragspengar.. Borde kanske vara inkomstbaserat.. kanske.. men då faller kanske andra bitar.. ?? Oj så seriösa tankar det blev av nu då.. Inget mot godis suget men det har ju ändå rullat 20 minuter så det är ju ändå en liten hjälp i mitt slag mit livsnjutar drogen...

Kram och hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0