Vad har min dag att erbjuda??

Sitter och funderar om det ska bli en bra eller så där dag!! Vi har sovit rätt bra förutom en värmekludd i mitten av sängen har vevat runt som en elektrisk högklass matberedare!! Och om jag säger att hennes tånaglar är sylvassa förstår ni att liknelsen inte är allt för långt ifrån sanningen!
Hon har varit som en kamin och hostat oroväckande mycket och varje gång så har jag flygit upp för att undvika eventuella kräkningar som burkar framkallas av dessa grova hostningar.. Ingen hit att bli ner kräks typ i håret eller ansiktet för en tendens till att vilja ligga riktigt nära har uppstått den senaste tiden.. Men Jag har klarat mig liksom Leif och peppar peppar även lakan och täcken och kuddar för i natt gick det bra!!

Det enda som jag har att klaga på var väl i så fall att väckningen var i tidigaste laget på en arbetsfri dag.. Pigg och irriiterade rastlös spritter den lilla fröken upp och när hon väl kravlat sig över mig på det mest omilda sätt man kna tänka sig.. armbågar i bröst, sida, reben, struphuvud och slutligen i magen så ja var jag ju rätt vaken så att säga..
Då vi i vår familj inte lyckats så bra med antenn lekarna i huset så får vi dra vår bordsantenn fram och tillbaka mellan sovrum och vardagsrum.. Kopplade in så att Teletubbies började spinna och då tösen lagt sig och lugnt tittade på dessa faschinerade små saker så somnade jag tydligen om.. Vaknade av att T lyste med en ficklampa rakt i ögonen.. Hon var mycket lycklig när jag öppnade mina trötta och rätt chockade ögon!!

Nu sitter jag här framför datorn och knappar, L kopplar av på lill toan och T är ett vild-djur i djungeln.. Tror hon är en spottkobra eller en myrslok på jakt efter rackartyg!! Söker med ljus och lykta efter något att dra fram eller riva ner.. HON är totalt oresonligt rastlös!!
Har gått an i nån timme nu och jag är HELT slut!!

Men ja.. det ska väl var en del av det underbara föräldraskapet det också ? ;o)

Jasså the army and me.. ja kanske man skulle återuppta den militäriska formen igen.. Hm..ett, två, ett ,två..hepp, hepp.. 462,463,464 armhävningar.. ja eller hur ;) Har väl på sin höjd gjort 50 armhävningar i rad men det var LÄÄÄÄÄÄÄÄNG sig!!

Se you later...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0