Vuxenlivets tjusning...

Vad är det? Tvätten? Bädda rent i sängen.. ja kanske det är ju trots allt rätt trevligt att sova sen, men fantastiskt tråkig sysselsättning när man väl ut för bäddningen... Är det att skura toan, för att sen plocka ur diskmaskingen, för att sen stressa till ett halvtråkigt jobb för att därefter snabba sig att handla på så kort tid som möjligt för att hinna hämta Lillan på dagis och därefter i en vansinnig fart ro i hop en halv taskig middag som man sedan inte får i Lillan. Därefter ska man leta rätt på två matlådor och lägga över resterna i dessa och stuva in i den iövrigt så stökiga kylen( inte nu för nu är den nästan TOM) och därefter slå dank i soffan i en halvtimme, trekvart för att sedan bråka om tandborstning och pyjamas. Sen ska det läsas bok och tjafsas om att det FAKTISKT är dags för den Lilla att släcka de två överallerta ögonen för dagen.. Inge mera bygga koja, läsa bok eller kamma barbie.... Och när både hon och jag somnat så är det dags för mig att vakna för att stupa i nästa säng.. ganska genomtänkt liv och jätte spännande.. Undra om det var den här vardagen som  Gud den allsmäktige som han så fint kallas hade tänkt att vi små obetydliga människor skulle leva livet igenom...?
Ja fast om jag tänker i banor som att jag lever i sverige med mat på bordet (även om det är jag själv som får slita milt för den) och sova med rena lakan i sängen och kan välja mellan att spendera helgen i skogen eller i stan och att vi vuxna inte behöver oroa oss över hurvida våra barn skulle leka med en odetonerad mina/handgranat eller annan detoneringspryl är ju ganska skönt så hur som helst har han ju ialla fall tänkt att liven ska vara olika, VARFÖR ?
Hur kommer det sig att jag har tur...
Vad har jag gjort för att förtjäna det??
När välja att se allt skit som oförtjänt lyx?????????

Jaha.. då var man djup då :)

Jag är bara lite less över att det är kort helg.. jag har ju ett jobb att gå till på onsdag igen.. suck!!

:)

Kommentarer
Postat av: Catharina

Livet på en pinne.. Visst är det alldeles underbart! ;-)

2009-01-06 @ 13:09:13
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: MissKolibri

Snart helg igen juh! ;) Kraaaaaaam

2009-01-06 @ 22:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0