Min tid...

I morse hämtades L av sina hängivna jakt vänner.. Iväg på lite ridning och därefter skytte i skogen och slutligen en .. låt mig gissa... redig skogsfylla!! Ja ..
Morgonen skulle startas tidigt och det med besked.. svärfar och Ls morbror anlände strax innan jag vaknat.. hmfr..
Ut och gräva hål för cementfundament och ner med grejor som ska hålla carporten på plats.. glad i hågen jublar L till när det stora kavalleriet anländer för som han tror hjälpa till med allt.. istället stjälper dom allt.. hans planer stöp och han landade med näsan i vagnen som dagen till ära var vår ford och i den färdades han mot viksjö.. sen vet jag inte nå mycket mer..
Tydligen har han ridit och varit livrädd men tyckt att det var kul.. där upphör spåren.. apprå på spår..
Mina föräldrar är spårlöst försvunna.. och jag måste erkänna att jag blir uppriktig lite orolig.. Mamma svarar alltid i telefonen och terroriserar mig vanligtvis dagligen .. aldrig att den är avstängd.. pappas är heller aldrig avstängd.. Dom svarar inte på hemtelefonen eller stugans.. ej heller i någon av mobilerna.. ?!?! inte vanligt.. Vet att dom skulle ta sig från Övik i dag och lägga an i hemmet nu i kväll.. 
Inte nog med att mor och far är borta.. dottern är tok sjuk och ligger under ett tunt lakan med frossa och 39 graders feber.. Svininfluensan?? Förmodligen bara vanlig feber.. men det slår aldrig fel.. 
Jag får egen tid och det slutar alltid med att liten får högsta möjliga feber eller att hon kräks.. NU sover söta fröken men skakar som ett asplöv, stackarn..

I morgon kommer det alltså inte att slitas.. jag som planerat att jobba aschelet av mig..

Ni som kommer att få sova i natt.. sov så gott.. ni andra.. Jenny tex.. ni som likt mig kommer att få tassa upp ett antal gånger för att kika till och krama om liten olycklig sötnos.. ha en så bra natt som ni kan.. och hoppas att ni får chansen att sova i morgon..

Kram på er alla!!

( jag har lånat hem böcker om håruppsättningar, buketter, dukning och köpt en bröllopstidning samt köpt mig lite karra.. =min natt är räddad, lång som kort!!)

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hjärtat...miss u too!! Kan vi inte ta en tjejkväll nått framöver? Även om jag inte är med på dagen D så vill jag vara så delaktig jag kan. Vi kan väl käka karra å prata bröllop ;)



Puss puss!

2009-07-16 @ 10:36:47
URL: http://mejjans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0