svidande ögon..

Vaknade motvilligt i morse för att pallra mig upp på en dryga timmens promenad tillsammans med goda grannen Kicki! Oj såå trött jag var och ögonen sved så tårarna rann.. men nu efter att ha mysit vid frukostbordet tillsammans med älskade familjen så känns det som att det var värt mödan!! Vattnet kluckade härligt mot stenar och omkullvälta gamla trädstammar och luften var frisk och aningen fuktig... Härlig morgon men kanske inte det direkta drömvädret för att fortsätta med carporten... men vi måste! Måste få till dom sabla takstolarna och därefter få upp dom... hm.. undrar just hur det ska gå till?!?! Någon där ute som sitter på ritning av takstolar i dimensionen 6.50 m med en tak lutning på 21 grader? Nä jaha nä jag förstod väl det... men ni kanske kan kolla med era karlar eller pappor eller varför inte svärfar..?!? Vi har inte en susning om HUR man räknar ut hur man ska tillverka dem rätt, funderar på att överdimensionera takstolarna kraftigt!?! Kan väl aldrig bli fell... högst troligt JOEÄ det kan det!!

I dag planerade jag att flanera på Birsta men jag ställde in det då det var uppehåll.. istället ska vi uppvakta prins Oliver som fyllde 3 år i går.. han ska få några coola atteraljer till sin outfit!! Mycket nöjd med inköpen och ska självklart dokumentera dessa ;)

I går var goda grannarna här på impuls-tacos!! Mycket uppskattat och väldigt gott! Tack för trevligt sällskap! Barnen lekte helt otroligt!!

I framtiden ska jag ju byta efternamn... åh då har jag räknat ut att jag lyckligtvis måste förnya mitt äckligt fula körkort!! HAHA äntligen.. bytte ju ut det för två år sen men det blev inte nå vidare lyckat!! ;) NU får jag ju en ny chans!! 

ÅHÅH... Nu verkar L ha fått tag på en kille som har en eller några takstolar liggandes.. håller tummar och knän för att det är dom mått som vi vill ha och att killen är villig att släppa dem:)
Jala!!... men det låter som att dom inte passar till vårt bygge... satans f....

NU vidare till dagens åtagande! Städning av nedervåning och röjning av diverse garderober.. sååå kul.. sååå kul!!

Ha de!
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej!

Att beställa färdiga takstolar är ju faktiskt inte så dyrt och de är bra, det tar ju sån tid att göra dem själv och alla ska ju bli lika också....

Vi beställde och fick hem dem för två veckor sedan.

Hoppas det ordnar sig

Kram

2009-07-22 @ 07:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0