Barn fri..och Bakis??

I går slog spenderar influnsan till.. visst att jag skulle bli smittad och självklart finns det elaka och effektiva basiller som hittar även min plånbok så här någon dag efter löning!! Suck... vilken karaktär?! Vi som skulle spara..
Vi lyckades helt enkelt mycket dåligt med den målsättningen...
Ingen hjälp får jag från min käre sambo heller..
Ni som känner L vet att pojken med guldbyxorna är en bra matchning av min sambo, problemet är bara det att han inte har guldbyxor utan håliga kalsonger, håliga byxor, håliga kavajer och ja han är i stor behov av en ny garderob. Kanske ännu mer i dag än för två dagar sedan då han lyckats få röd vin på ja minst två skjortor.. Har inte inventerat tvättkorgen (Sanningen är den att kära mamma har hämtat vår vit tvätt och kämpar med att passa barnbarn, fläckborttagningsmedel och stryka L´s skjortor..)
Känns lite pinsamt att erkänna att jag har en så underbar mamma som ställer upp i alla väder och då tänker jag mest då på att jag snart är 30, min sambo är 31 och mamma... ja, nä, men hon är äldre... HON är den som tvättar åt oss vuxna människor!!! Ja fast det är faktiskt bara vit tvätten! ! ! (till mitt försvar/ursäkt så är det BARA för att jag är helt VÄRDELÖS att få bukt på de små ratans fläckarna.. )
Men åter till spenderingen så var vi på köpcentrat här i stan och det var kostsamt då vi ekiperade hela familjen! L införskaffade en efterlängtad väst.. det är något som han velar ha länge och hittade så klart en i går.. några tröjor och vi andra i familjen passade också på att införskaffa oss några nödvändiga mjukisar och bekvämlighetsplagg...
Problemet är bara att det blir så sabla dyrt när det inhandlas kläder till honom. Jag och Lilla T kan ju handla på HM, LINDEX, Kappahl och andra mindre dyra kläbutiker och ändå hitta snygga och moderna och även hållbara kläder. Men som kille så är det vanligtvis ganska trist att gå igenom dessa.. ( ja speciellt lindex då kan jag tänka haha )

När vi sedan kom hem så var det bara att stressa sig igenom dusch, panikstädning, lämpa av lillan på mormor och lagomt fått på sig några trådar på kroppen innan våra nya och underbart trevliga grannar kikade in på fördrink och ost, kex, röror och godis buffé. Kicki och jag tillbringade som alla andra tjejer på förfest mesta dels av tiden på toaletten och i garderoben med smink och klädproblem.. Sitta en stund för att sedan piffa till sig och göra slutspurten med hår fixningen.. MEN så blev vi riktigt snygga också! ;)

Vår taxiservice här på ön består av en saab med en alltid lika glad och hjälpsam kock. Tack Elin för att vi får låna din sämre *flirt* hälft!
Jonken kom förbi på ett spontan besök och det är alltid lika kul att träffa den lilla spjuvern!
VI tog oss till fest lokalen och möttes av ett för mig okänt folkhav.. Brukar ju alltid träffa någon som man känner eller är ytligt bekant med och mycket riktigt... JAG blev placerad mittimot "Katisch katisch mannen" . Jeppe med sveriges bästa ordbajsnings uthållighet. Karln är nog aldrig tyst!! Men ack så underhållande när man väl accepterat att man ska sitta tyst en hel middag :) Lite svårt för en som är klar tvåa ;)
Maten var en härlig buffé med lufttorkad skinka, pastakladd med underbar smaksättning, bröd i form av foccacia och massor av oliver och annat trevligt för smakkörtlarna ;)
Efter middagen hittade så äntligen DJ:en till music spelarn.. 80 tal var temat och det var en salig blandning av pop, rock och heavy metal. Alla var nog på topp och fy så kul jag hade. Dansade och dansade.. Det som kanske är lite jobbigt i dag så här när hjärnfunktionen så smått börjar återgå till normal verksamhet, det är att med på festen var en hel drös av dagispappor och dagismammor. När man då väl släpper loss blir det gärna mycke sjukande. Kanske att man kan tänka på att hålla igen det nästa gång.. Kan ju tänka att man nu har kvalat in i idioterna och galningarnas krönta liga!
Eller så kanske man enbart förgylde tillställningen med ett glatt humör och ett trevligt sällskap :)
Man vet ju aldrig och faktum är att så här i efterhand är det väl bara att acceptera... för det går väl inte att spola tillbaka..??

Lilla T är ju hos mormor och meningen var att vi skulle hämta henne innan två i dag men då jag satt vid bords med Jeppe som var vinansvarig så blev glasen ständigt påfyllda innan man nått botten.. Har INTE en susning om hur mycket som i trevlighetens stund rann utför strupen! Så tack snälla mamma för att du så moderligt ser till att din dotter inte måste ge sig ut på vägarna med en eventuell alkoholhalt som inte skulle gillas av farbror blå.. NU SKULLE jag ju inte sätta mig i bilen om jag var osäker.. eller jo kanske om jag bara var litelitelitelitelite osäker, men i dag är jag ganska så osäker.. SÅ mamma och pappa får glatt sätta sig i bilen och serva familjen oansvarig!!

Längtar efter lilla prinsessan nu.. !! Hon är lite krassligt men vid gott mod och förmodligen i ett enerverande energiskt tillstånd.. Det är ju söndag och hon har förmodligen inte lekt av sig så pass att hon kommer att kräva en middagslur.. Nä om jag får gissa så kommer fröken att köra stenhårt med hennes lite slitna föräldrar..MEN jag längtar ;)

Nu sitter jag med ett glas coca cola, ett annat glas med kallt citron vatten och en tallrik med ägg och bacon.. Mmmm det enda som saknas är den där stora godispåsen med omsorgfullt valda godbitar.. EN skopa salt, en skopa choklad och massa andra sega och hårda karrameller ;) Men jag har inget hemma och tänker inte falla för frestelsen för idag är det INTE lördag :D Å jag är så duktig!!!!!!!!
Och det har gett reslutat så det är bara att fortsätta med den sunda linjen..

Ja men då är det bara att staka då rå killar.. Vasaloppet på tv:n!! Sista rycket! 11 km kvar!

Nä nu ni ska fd skidåkerskan konsentrera sig på målgången!!
(vill bara tillägga att jag har vunnit över Sandra som nu leder damernas!! öh.. men det var några år sedan så ja vad vill jag ha sagt med det?? JO att hon håller på att vinna vasaloppet och INTE JAG!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0