Plumt!

Idag har jag varit lite mer effektiv än vad jag var dagen innan.. Igår var det lokad i min hjärna.. Facket gick emot arbetsgivaren och ja.. resultatet blev ett stilla stående hjärnkontor.. DYRA pengar för MIN arbetsgivare!!

Idag har jag däremot plumpat mig... men jag är inte den enda på min arbetsplats som hostat upp och därefter svalt grodorna igen!!

Min plump bestod av ett samtal till en person där jag behövde informera om vissa saker och när jag ringer honom så läser jag samtidig på hans inskickade papper.. Han bor i en förort till vår stad..
Där jag är uppvuxen... När han svarar så kommer det helt sonika Hej det är x(mitt namn och efternamn) från x(min uppväxtort)... följt av en pinsam rättelse om att han självklart inte hade någon nytta av att veta detta samt ett snabbt tillägg om VARIFRÅN jag EGENTLIGEN ringde... Han undrade därpå om jag kanske behövde trippa iväg på lunch innan jag åtog mig några nya ärenden!!! (öh kanske... en semester kanske ;)

Min kollega gjorde en värre plump.. hon sitter och läser på viktkluppens hemsida (tror jag) medans hon väntar på att få tag på en person som har ett ärende inne hos oss..
När kvinnan lyfter luren på andra sidan så är denna kollega snabb att säga sitt namn, varifrån hon ringer (duktig idiot) och därefter vad ärendet gäller... I detta ärende behövde kollegan få bekräftat att personen gått ner i tjänste tid från 100% till 75%.. men istället för att fråga detta har vi som vana att påstå detta ... typ jag ser att du har gått ner i vikt.. ÖH tid skulle det ju ha varit!!!!! Kvinnan i andra änden av luren håller andan och funderar högt över om hur VI kan veta eller ens bry oss om hur vida hon gått ner eller UPP i vikt!!!

Kollega nr 2 ringer till en lönehandläggare som har en vid-gavlad-mun.. Frågan ställs om en viss kvinna arbetar hos denna företagare. Svaret: OJAAA.. det är vd:ns nya kvinna.. ja dom har si och dom har så och dom gör det och datt.. dom har rest och halllååååå som dom har vänstart innan dom trädde fram.. som om vi (lönehandläggaren och tydligen resten av företaget) inte visste om  affären.. NU får min kollega mål i munnen och avbryter denna snabb-glappande-skvaller-tanten. Min kollega ville endast veta om det var stadigvarande (anställningen alltså)... Svaret: Ojaaaaa dom har gullat runt i flera månader nu och det ryktas.. osv osv.. Det är mindre lätta att hålla skrattet inom sig vid dessa tillfällen :)

I dag har jag och mamma smygit oss på stan, men hittade inget speciellt så vi tog oss en sväng till mammas vännina och där fikade vi en snabbis och mamma överlämnade bilen hennes till mig så att jag ska kunna jobba tidigt på morgonen för att kunna hämta Lilla marodörskan T på förskolan.. Hon har tydligen fått en lillebror och hennes mamma har glömt honom på jobbet!! Hm.. ja.. OM jag skulle gå upp i vikt eller vara lite rund så vet ju alla att jag har nyligen fött en lillebror och att jag sen har glömt honom på jobbet!!!!!! Mycket intressant!!!

Kom igen vecka 11.. gå och ta slut så det blir vecka 12....... fjällsemester med bästa vänner... Mmmm längtar!!!!! God mat, utomhus kok och massa snö lekar!!

KRam och min mamma sa till mig att man måste gå och tvätta händerna innan man fikar ... ikväll... En aning pinsamt då man anser sig vara vuxen.. iof så tvättar hon ju vår vit tvätt och i går skurade hon våra golv, skurade ugnen och tvättade några av våra fönster... Ja och det kanske är värt att lyssna på sin mamma ibland ;)

Lägger nu!!!

Puss och kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0