Fast play!!

Nu är det inte lång tid kvar.. snart är vi där..
Planerar och planerar för två korta dagar..
Var på Eleganten i dag och provade klänningen och fyllde ut undertill med en underkjol med massa stålsträngar för att få ut vidden.. slog mej att det kommer att vara totalt OOOOmöjligt att gå på TOA själv.. Katastrof!!
Hm.. Måste lösas på ngt sätt!!

Mamma, pappa och liten och jag var på stan i dag.. Tålamodet höll i sig i si så där en två timmar.. sen tog det slut både för mig och liten.. mamma var mycket lugn och stöttande och höll sig undan när det brann i knutarna för mig och min dotter..

Hemma igen och skit sur över att jag inte lyckats trimma min stackars kropp.. Känner mig som en loosers!
JAg surnar till och vräker i mig ännu mer godis.. som ursäkt så är det 70 % choklad men vad gör väl det när det slinker ner en och en halv på typ.. oöverdrivet 10 minuter.. Mår illa och blir ännu surare.. Ja ha.. så har man lyckats dra på sig en två timmars löprunda i morgon som mest troligast inte kommer att bli av..

När Lilla T ha somnat så börjar det ett program... ett program som får mig att må liiite bättre..
Engelskt och med fokus på oss "normala" som inte tycker om oss själva och som får en att förstå att jag förmodligen har liiiiite väl höga krav på mig själv.. Min dörr till modell livet .. den är om man säger som så.. STÄNGD och den kommer aldrig att öppnas för jag föddes helt enkelt inte med dom kvaliteerna.. Och inom den kategorin modeller så är kroppsidealet helt orimligt för mig att jämnföra mig med.. men hur kommer det sig då att jag /man alltid jämnföra sig med dessa size 0. Hm..
Hade inte jag bestämt mig för att strunta i alla andras ideal..
varför blir jag då så irriterad och framför allt så förvånad över hur jag reagerar..
Och varför strävara jag efter att bli super vacker och vältrimmad just till den dagen.. bröllopsdagen.. det är väl inte bara då som jag ska känna mig nöjd.. det är väl inte två eller fem kilo mitt livs viktigaste dag hänger på!?

Så nu har jag bestämt mig för att återigen inta mitt sunda och possitiva sätt att se på mig..
Jag duger och är skit lycklig över att han vill ha mig.. undrar hur han kommer att känna den dagen.. Första gången han ser mig i Klänning, håruppsättning, smink och ja.. hela faderullan? Tror inte att han kommer att reflektera över om jag har gått upp eller ner, han kommer att se MIG.. han kommer att vara lycklig och han kommer att vara stolt över MIG.. lika väl som jag kommer att vara stolt och överväldigad över att se honom i smoking och kravatt.. Läntar sååå..

Har försökt lägga upp olika scheman för de dagar som det kommer att hända saker på!
Känns lite som om tiden börjar räknas ner nu.. förut har det bara varit ett maraton med massor av tid att göra allt på.. nu börjar det kännas som om det bara är några dagar som allt ska göras på..

Har funderat på hur jag ska deligera.. Min svägerska ska få sig en förfrågan och mina kära fotointresserade vänner har redan blivit tillfrågade att fota vid festen.. Någon skulle behöva filma vigseln..

Sen ska vi väl ha någon som kör oss runt under bröllopsdagen.. men allt löser sig och bara älsklingen kommer hem någon gång från älgjakten så ska vi sätta igång på allvar..

Jag var med dotra och handlade i går.. på vår närbutik och stötte där på mitt ex.. en jubelidiot i många bemärkelser.. Men kommentaren han fällde var en liten bevisbörda över hans förmåga att se världen som sin!!
Han hejade och jag hejade.. Var väl inget mer med det.. Han grattade till att vi ska gifta oss...han fortsatte med att förklara att han åker ner till huvudstaden dagen FÖRE vigseln.. (ok? och då tänkte han att??... ) Jag skrattade lite för mig själv och funderade om han på fullaste allvar tänkte att jag brydde mig.. eller tänkte han ursäkta att han inte kommer.. Hahaha.. Blev åter igen chockad och smått road över hans centrum behov.. Han är ju inte ens en statist längre i mitt liv.. Hur kommer det sig då att han tror sig ta såå stor plats! Narcissistisk personlighet som .. ja ser sig själv som en självklarhet i alla sammanhangn..

Nu ni ska jag krypa ner under täcket och snusa på mitt lilla underbara barn för att sedan sova nån timme innan det är dags för DORA UTFORSKAREN! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli såååå kul, förstår att du längtar ;) Jossan är ju grym på att filma, fråga henne vettja !! Nu går jag och lägger mig så det blir 2/10 nån gång ;) Kraaaaaam

2009-09-06 @ 21:10:50
Postat av: N

Bring it on :)

2009-09-07 @ 21:25:36
Postat av: Jenny S

Du är fin som du är Hanna, glöm inte det.

2009-09-08 @ 08:37:21
URL: http://jennysvedlund.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0