Jag gjorde det!!!!

FREDAG:
Jag gjorde det!! JAG gjorde det..Jag friade!!! Illa... Illa..??Oromantiskt och rakt på utan pardon..
Svaret lät dröja på sig och nervöst som attan!!
Vi var på väg till svärföräldrarna och jag körde dvs jag satt fram och L satt bak!!
Jag hastade ur mig på si så där en kvarts hundradel - Kan inte vi gifta oss i sommar.....
Svaret var kanske inte direkt vad jag hade tänkte mig.. hade nog inte tänkt mig hur det hela skulle bli eftersom jag just hastat ur mig en fråga som jag inte var helt hundra på att jag ville ha svaret på!! Sen var jag ju lite sur också.. för att jag blev den som friade.. Inte som jag tänkt mig alltså!!

Svaret: Självklart vill jag gifta mig... (Romantiskt? Nja man får väl ett sånt svar om man ställer en fråga rakt ut i luften mitt ute i obygden och under en tråkig bilfärd..)
Hm..Var jag nöjd med svaret.. självklart INTE.. Han ville gifta sig.. Med mig?? Ja det framgick ju INTE av svaret på mitt utomordentligt trista frieri... ja ha Tänkte jag.... och nu menar han?? Att HAN vill gifta sig men inte med MEJ, eller ja men det är ju redan avklarat det där med valet för vi är ju förlovade.. Ja hur var det nu...???

Följden blev ..Tror du verkligen att vi har tid med det??? 
Tysnad i bilen..!!
JAG satt fortfarande och analyserade det svar han gett mig.. VIlle han gifta sig med mej eller INTE??

Nu kan man ju fråga sig hur jag tänkte..??
Jo så här..
Om jag frågar så kanske vi hinner i sommar.. om jag sitter fram ser han inte hur besviken jag blir när han kommer med konstateradet att vi INTE kommer att ha tid över till ett sådant projekt!!
Mycket riktigt så konstaterade ju karln att tid och pengar saknas..
Jag satt fortfarande och analyserade som en väl utbildad analytiskt kvinna i mina bästa år..som jag är!!

Han sa ju för bövelen ja JA men där satt jag och var missnöjd!! PÅ mig själv och kanske om jag ska vara ärlig kanske kanske lite,lite missnöjd över att jag själv tvingade fram ett frieri ;) Men som tur var så var detta helt i min sambos tycke och vi har kommit överrens om att självklart ska vi gifta oss med varandra..
Nu ska vi bara komma överrens om allt så.. hm.. innan det är klart kanske vi INTE gifter oss.. med varandra ;)
Ni som känner oss vet vad jag menar.. Smaken är inte lika i denna familj ;)

LÖRDAG..
Vi var ut en sväng för att åka skidor och först var det valla jakt runt byn.. stockholmarn hade som han uttryckte det skidor me fjäll och Tommy hade också vallningsfria skidor.. men han blev sugen att följa med!! HAha undrar varför ;)
Micke hade valla och även en välvillig och hjälpsam inställning och jag kände genast igen mig sedan skidgymnasie tid.. Killarna vallade och jag surrade om väder och vind :D När väl skidorna var klara svängde vi kofångarn mot skid"stadion" och som om det var menat att vi skulle åka skidor endast!!!
Det är en ganska lång backe upp till skidspåret och vi har en skit bil kombi utan direkta mastodont muskler i motorväg!!
Vi kom halvvägs upp och ångrade oss.. skulle släppa lite på bromsen och det hela slutade i att bakdelen gled åt ena hållet och nosen svängde ut och hela ekipaget gled in i ena plogvallen vid ena dikes kanten.. så nu stod vi halvt om halvt tvärs över vägen som inte var i närhet lika bred som vår bli är lång.. Ju mer vi försökte ta oss loss desto mer gled nosen nedåt så nu efter några försök var possitionen tvärs över och utan möjlighet till att ta sats eller till att ja... röra oss överhuvudtaget.. Jag hittade slutligen en skyffel och vi fick skotta oss en bredare väg så att L kunde slänga runt bilen med en handrabbsvänning.. vi har tilläggningsvis en framhjulsdriven bil... Jag och T hade klivit ut och eftersom T är lite motorfordons känslig och ängslig så stod vi på behörigt avstånd när bilens ena ägare försökte svänga runt.. till slut gick det och  han kör ner och jag i min enfaldighet tror att han ska parkera där nere.. jag springer neröver backen med lilla T i handen.. Börjar ängsligt inse att min tanke inte passade i min sambos hjärna.. han har självklart inte gett upp så mitt i backen får jag slänga upp lilla T i snöhögen och hoppa efter då jag i panik ser den tokiga finnens systers son svärandes ta sats för att ta sig upp... Denna gång kom han näääääästan upp på siså där en två meter kvar tappar bilen sitt fäste och den slutar ofrivilligt i samma snödriva igen!! Måste tillägga att L inte hade någon möjlighet att välja snödriva då bilen gled handlöst och okontrollerat ner för backen!!
NU kan jag även tillägg att trots det långa avståndet mellan mamma dotter och pappan så kunde man urskilja var endaste liten svordom som SKREEEKS inne i bilen .. denna gång var han såååå pass förbannad att han backade högt upp i drivan.. milimetrar från att tippa över kanten.. lovar att bilen stod som mest i en 45 gradig lutning för att sedan "rabbas" om så att nosen än en gång stod och blickade nerför.. När han kom ner och vi springandes kom i kapp en ytterst elak och högt svärandes pappa och sambo (som högt klargjorde att nästa bil absolut skulle ha fyrhjulsdrift)
så kläcker Lilla T kommentaren.... Hörrö går det bra hörrö!! Hörrö hur går det hörrö!!!!

Jag höll andan och tänkte att nu NU exploderar han!! Om inte nu så aldrig.. till min förvåning så börjar han skratta .. härligt att man kan bli riktigt förvånad ;)

Efter att ha faktiskt ÅKT lite skidor så tog vi oss hem till svärföräldrarna och gjorde oss klara för 30 års festen.. ÅÅÅÅÅ det var såååå kul att träffa alla och några fler som jag inte kände innan som jag NU känner och har pratat till döds..(motsägelsefull mening ;)
Jag tvingade L att vara kvar långt efter midnatt och han slutade parta och lade sig och sov i en av sofforna.. själv så hade jag en toppen och väl förtjänt party kväll!! ÅÅåå jag hade sååå kul..
Hemvägen blev även den ett äventyr.. jag hade mina vapen till skor som min svärfar säger.. smal och lång näbb fram..dom är inte snö vänliga då dom har den slätaste lilla sula man kan tänka sig..
Självklart hittar min ända en anledning till att provsitta snön.. halkar och svingar väskan med spriten upp i luften för att senare få den i knät.. Aj som satan!! När sedan L ska försöka få upp mig så sätter jag fram fötterna (smart?) och sträcker upp händerna.. L försöker dra upp mig med följden att min korta kjol fylls med snön som min ända tvingar framför sig!! Jahoooo så kallt det blev mellan det innersta av låren!! Ja ha så nu vet alla att jag har en iskall...liten mus

Så med det så säger jag go natt och välj lämpliga skor, tror att jag sagt det tidigare att jag hatar tjej-obekväma-klädesplagg!!OCH SKOR!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hur ska vi tolka detta?? Blir det bröllop i sommar?? :)

2009-02-23 @ 21:21:49
Postat av: Katarina

Ja men hallåååå.. Berätta nu då, mer.

Eller tar det på jobbet va. Fika kl 08.30 Tisdag!

2009-02-23 @ 21:28:40
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahahahahahaaaaa!!!!!!!!!!!! Har sagt det förr å jag säger det igen! Om man ändå fick vara en liten mus (INTE DIN!!!) i ert hus...bara för en dag...sen kanske man blev död...troligen!

A men va faan...kan VERKLIGEN se er i hockeybacken...Jesus...(var mest troligt inte närvarande...haha!!)

Du var skiiiitsnygg i lördags!! ;) ..Å dä ä fasen inte alla som kan skotta med sådan liten mus! ;)

..Hörrö..jag har en utmaning till dig på min blog! PUSS!

2009-02-23 @ 22:17:48
URL: http://barba-mamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja den där backen är INTE att leka med. Trust me I know! O din svåger med för den delen... ;-)

Bröllop i sommar? JoJo! O känner absolut inte igen det där med att tjejer kan överanalysera... Har jag ALDRIG gjort! Aldrig nånsin ;-)

kram kram

2009-02-24 @ 12:58:35
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej,



en lyckad helg låter det som. Och grattis!!!!!! Sååå glad för din skull. Kramar

2009-02-24 @ 16:41:54
Postat av: Elin

Nämen lilla hannapanna, du fick till ett frieri! fan va kul, men du fick helt plötsligt hård konkurans av viktoria och daniels bröllopsplaner, hehe. Men stort grattis och hoppas det blir av snart nu då, man blir väl bjuden eller e det så här det kommmer låta, - du får inte komma på mitt bröllop, (försökte låta lite som din supermysiga dotter) hehe. kram kram på er och grattis till ett lysande frieri med ett ännu mer lysande svar hehe. ni älskar ju varnader så det går nog vägen detta

2009-02-24 @ 22:07:36
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0