Resumé!!

Helg helg och helg.. dom är FÖR FÅ!! Helgerna alltså!! Och dom är som snabbspolade gamla kassettband.. bzibzibzibzi..

Den här helgen har mestadels bestått av ... gissa... Ja precis skottning skottning och åter skottning.. NU börjar snöslungstjatet gå mig på nerverna så i dag sa jag... - ja men va faan vi köper väl en maskin j-vl!!! Men tror ni karln blev nöjd med det??Nä nu skulle ändå snart snöat så mycket att det mest troligt inte kommer att snöa en flinga mer OM vi går i väg och köper en!! Köper vi ingen så kommer snö h-vetet att fortsätta falla!! I dag har det fallit mängder!!! Massor!! Enorma mängder!!! L har varit ute och skottat i dom vanliga 5 timmarna, lite humoristikst att det alltid infaller på söndagarna!!!??

Lördagen bestod av desto trevligare sysselsättning, vi var ut i skidspåren och åkte pulka och grillade korv, åt picknick macor, frukt och drack varm choklad! VI, jag och T alltså! L han hade gett sig den på att han skulle skida.. låte mig understryka att det inte var spårat, anledningen till att fd elit åkaren inte frivilligt snörade på sig pjucksen!! Jag tvär vägrade att åka helt enkelt! Inte en chans på 1000 att jag ställer mig på längdskidorna när det fallit en dm puder!! Men L var envis och det gav reslutat! Han tog sig runt en runda på 500 m och varav 100 var utförs! Tyvärr ingen underhållande vurpa men det kommer väl ;)

  

Våra vänner Vickan och Henke samt lilla charmprinsen var med och myste i kylan med oss.. Kvällen slutade i en trevlig middag för oss och med en lillebror för Oliver!! Grattis F och J!! Hoppas att ni mår bra och får chansen att mysa några dagar innan verkligheten kommer ifatt!!

Här hemma åt vi currygryta och varm äppelsallad med nötter, ruccola, rödlök och avslutningsvis en gudomlig chokladkaka med (för vissa) guldkants toppad med hasselnötter... (Jag hade hellre placerat några gelehallon på toppen ;)

Vi slappade framför melodifestivals uttagningen eller vad man nu kallar den.. Fick ett kraftigt bevis för att man är småbarns förälder!! 2 Rom och cola side by side med en kissblöja ;) Är det inte underbart så säg ;)

 

L och jag ska ju träna oss i form nu! VI var på Stadium i fredags och köpte ett magträningshjul... utan "spärr"=mycket dumt av oss ;)
VI hade inte en chans att rulla oss tillbaka när vi väl sträckt ut överkroppen... Vill inte tillägga men jag måste väl ;P att Henke lyckades rulla ut med raka armar och tillbaka med samma raka armar!! Inte jag och L inte.. V gjorde också ett imponerande försök men hon var isamma klass som mig.. kanske snäppet bättre.. Summa sumarum blev att jag har en utomordentlig träningsverk i hela magregionen.. från axlar ner till troskant!! Från ett få tal försök!!!

Konstaterade - Ingen befintlig muskelation i den mittersta delen av kroppen hos denna brutta!! Börjar bli riktigt rädd att mitt bäst före datum har passerats!! Kanske att man kan göra som ICA handlarna.. packetera om köttet???

Om 6 veckor ska vi åka upp till våra eminenta vänner i ramundbergen och få gå på dop!! Längtar så och det ska bli sååå mysigt att få se dem om så bara för en kortare stund för jag antar att man inte får tillfälle till att umgås sååå mycket då det ska döpas.. mycket och tänka på och en massa vänner (för familjen) att ta hänsyn till!! Men hur som hellst så längtar jag efter dessa super mysiga och sköna människor!
Från ramundberget bär det direkt till Vemdalen och en veckas slalom och snowracer späckat schema!! Enligt L så ska vi även klämma in en och annan längdskid tur!! Suck!! 

Idag var min barndoms kamrat hit och hälsade på i snö kaoset, mycket trevligt!!
Vi har även haft besök av en ståtlig rådjurs donna!! Snödjupet är dock att skryta med så det såg först mest ut som en hare.. men jag fick en bättre bild vid tredje besöket!! Hon har gått skyttetrafik mellan skogen och vår glänta där vi slänger våra vegetariska rester..morotsskal, gurksnärtar och brödrester... mumma!!

  

Låt mig poängtera att det är ett ovanligt stort rådjur som nu pulsar snö upp till buken!!!

Låt mig avsluta kvällens skriverier med en bild på fredagens middag.. som min älskling med oändligt mycket kärlek tillagade.. Vin, sidfläsk smaksatt med citronskal, salt, massa örter och olivolja... även denna rätt kantades med en ljummen äppelsallad... nu vattnas det i MIN mun i alla fall för det var såååå otroligt gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0