vissa har spring i benen...

andra har det inte, vissa har jätte mycket spring i benen och andra har lite mindre.. ja hur förklarar man för en frågvis och nyfiken två och halvt åring att det finns dom som sitter i rullstol och varför dom gör det.. varför vissa åker liten bil och ser konstiga ut.. att alla inte är som hon och jag. ATT man inte måste vara sjuk för att man sitter i rullstol eller permobil.. att det finns många många andra anledningar.. JAG har valt att beskriva det som att man har olika mycket ork och spring i benen.. HOn har ju ALLTID massa spring i dom små fötterna!! Allt för mycket om man frågar hennes mamma..

Idag när vi hade lämnat av pappan för vidare transport till hockeyn så stapplade vi in på vår närliggande galleria för att inhandla lite hemlisar.. Vi möter en tant som sitter i permobil och då blir liten fröken lite reserverad men trots allt med en blandad nyfikenhet. Hon vet inte om hon ska tordas gå förbi permobilen eller om den är fruktansvärt farlig, hon bestämmer sig för att det är helt ok och ju närmare hon kommer desto mer faschinerad blir hon... sen var det som att släppa ner en påse med kulor i rulltrappan för nu haglade frågorna!! puh! rätt skönt att hon väntade tills damen åkt förbi.. har egentligen inte några problem med att barn skulle fråga eller att jag skulle måsta förklara i hör håll för nyfikenhetens objekt!! Jag TYCKER att man SKA förklara och kanske till och med tilltala personen som sitter i vederbörande fortskaffningsmedel. Tror nog att han eller hon hellre föredrar att bli talad till än om.. Bättre att barn blir informerad om annorlundigheter än att små barn bara dras därifrån vilket förmodligen bara spär på tron om att det är något jätte konstigt med personer i rullstol. Men nu vet ialla fall T att dom som sitter i rullstol/permobil bara har mindre spring i benen än hon.. Funderar på vad jag ska svara då hon återanvänder mina ord om att ALLA har mindre spring i bena än henne ;)
..... att det inte finns sååååååå många stolar med hjul ;D

Jag och Lilla T har varit till Mamma Karin och "Tant" Malin (ogillandes av namnet då hon i sommar fyller 24.. hihi men jag tycker att det låter så mysigt med tant Malin.. som i Saltkråkan.,.)
I detta fall höll "skrollan" låda och växlade mellan att läxa upp katta och tjusas med farbor Polle!! (NY favorit)
Mamma Karin och T pysslade lite medans jag och M surrade ikapp med sekund visaren.. tiden går så imponerade fort när man har mycket att ta igen.. Hon läser till Psykolog.. kan vara bra å ha när hjärnan kollapsar!!
Vi hade jätte mysigt och alla skratt och det goda fikat kommer att ge mig energi i nån vecka eller två!!!! Man inser hur mycket man saknar familja B när man väl träffar dem.. var såååå längesedan!! Love!!

Nä nu ska jag gå och förbereda mitt bröllop!! Inget frieri än.. men det kommer kanske!!!!!!??? Jag har ju bjudit en i alla fall så jag måste ligga iiiiiiii.. men det är ju låååångt till 2055.. eller hur E.. Miss yu!!

Kram och godnatt för nu ska jag sussa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0