70... vilket härligt årtionde!!



Mariana, fred och frihet..?!!?
Var på 30 års fest med härligt 70-tals tema! Så trevligt tänkte jag när inbjudan damp ner i vår lilla vita postlåda!

Underbara 70 tal..
Så segrade musiken, kläderna och tiden gav vika för det flammande eldskenet från det halverade oljefat som så prydligt (läs som maskulint preparerats med plankor i 1,5 meters sizeen= brinnande hav av spillved!) som lyste upp festplatsen i symbios med ett fuktigt försommar regn.. Lika lätt som en dim kyss... åhååå det var sååå bra!!

I helgen firade vi våran Vickan som klätt ut (UPP) sig och sina vänner till hippiies, studio femtiofyra medlemmar och så vi andra vanliga joint höga yngligar.. ALLA förtjänar ett rungande Hej för sin outfit och alla var såå tidsenliga att mamma och pappa lätt skulle ha fått ålders klåda på kroppen.. Det mest fantastiska var att man i folkmängden hittade både en och två pappor så som man minns dem (eller som i mitt fall sett på kort) under 70 talet.. Karlar med klubbor och framåt kammat hår, damer med höga osmickrande byxor och byxoveroller.. Ja våra föräldrars goda tider återfick sin glans under hen kväll/natt ute på Åstön!

    

Lekarna och frågasporter matchade temat och som vanligt glänste jag bara till när det kom urkorkade och ovanliga frågor som hon kom över mon... 10 orsaker att hata dig.. (i vilken film framfördes låten o pretty baby... eller heter den let me love you?? Ja i alla fall så fick jag någon i laget att hitta rätt titel på filmen efter att ha beskrivit hela filmen utan att kunna namnge en enda av skådespelarna..)

Bröderna (vickans) sågades till en början när födelsedagsbarnet skulle sparka igång frågeslingan om henne själv... Den ena klev i mål med en prestationsångest som ingen skådat förr... Han briljerade inte direkt men han kämpade hårt för att få igenom de svar som han sjäv benämde som kuggfrågs svar = att dom aldrig kunde vara rätt! Typ som i vilka två fotbollslag Vickan spelat fotboll.. Hm.. Det var ju bara ETT! Eller vad det så att storebror inte komihåg att lilla syster yster faktiskt spelat i två..!!
Tråkigt nog valde jag och L att fuskandes hänga häl med denna usla bror och hans bedrövande sambo.. Ett tragikomiskt val av "facit" !

Värdkarln valde att sprätta sista mousserade vinet efter att den glömts i frysen.. Men med ett oljefat ordnar man ju lätt det hela.. Lägg flaskan i brasan och vänta.. Och vänta.. Men inte för länge utan lagomt länge för att åtnjuta innehållet lagom väl kyld med iskristaller i mitten.. Sådan prakt exempel på hur man INTE ska göra om man inte har koll på Läget!! Ja jag undrar det ja.. Vilken koll...!!
Underbar kväll och härliga människor med sinnet för humor kvar och livets goda i högsta hugg!!

Så då backar vi lite.. fredag.. L och jag skulle vara home alone! Misslyckades totalt då vi fastnade i stadsträsket och därefter tog oss vidare till utkanten och ständigt umgavs vi av underbara men ack så sällan skådade vänner... sent på kvällen väl hemma igen satte surtanten sitt till och ja.. kan det bli bättre svenssons liv än att vi njöt av ett prakt gräl med lite sex...öh sömn som topping( observera att vi somnade ovaggade och som vänner ;)

Lördag morgon... kidnappning av en dryga 30 åring.. Jag.. mina vänner hämtade upp mig ur sängen och forslade mig in till stan för en lugn och skön dag med frukost och champanj...
VI tog oss en riktigt avkopplande dag på stan kan man säga.. första gången som jag inte känt mig stressad då jag gått på stan! SÅ himla skönt!
Våningen är att rekomendera, live musik på vardagar framfört av Jennys syster och en med omsorg vald inredning.. Baren ligger lite inträngt till vad det gäller entren men väl uppe på våningen så är det riktigt trevligt och smakfullt inrett.
   



          
Tack underbara vänner.. ni vet vad som verkligen räknas ;) Kramar i massor!

Söndagen (häng med nu) bestod av trevlig frukost och historier om Hjalmarssons pöjkar..
Måste få åter berätta när yngsta grabben skulle cykla.. Mamma går först och liten cyklar efter..så hör mamman.. ajjjjjj aj.. mamma jag sitter fast!! Mamman vänder sig förvirrat om och ser till sin förvåning att lillen inte kommer nånstans.. Liten har fastnat med foten mellan trampan och kedjeskyddet. Mamman försöker lirka loss foten men mitt i all uppståndelse så börjar det att hagla och det som bara den! Liten och cykel lyftes så av mamman och bars hem. In i hallen och där fortsätter det hela.. pojken sitter fast.. som i ett skruvstäd.. han kan inte rör benet en millimeter.. mamman sammankallar sina närmsta och hjälpsamma grannar för konsultation.. Grannkarl blir så tvungen att lossa på däck, kedje"hus", trampa osv.. för att få lös den hårt fastsatta killen som nu matas med mormors halstabletter för att hållas lugn!! Såå likt sin mor att det inte är sant.. mamman voltade genom en basketkorg och bröt nyckelbenet.. gick och fångade snöflingor med munnen när hon gick rakt in i en körande bil.. osv!!

Söndag kväll blixt inkallades jag av vår IT drift tjosan på jobbet för en akut insats med många beröm som kred för min insats.. Å snacka om att jag fick känna mig smart!! Jag smart bland massa data genier.. Jo det är sant för dom fattade inte ett jota av vad jag gjorde när jag försökte mig på den perfekta handläggningen... jag fattade såklart inte en siffra eller boktavskombination som dom lekte med heller så man kan säga att vi alla fick glänsa lite där på söndagskvällen.. Natten mot i dag bestod efter hemkomst från arbetet kl 23.30 av att vakta en kräkande lite prinsessa som hulkade upp allt som fanns i mat väg i lilla  magen!
Somnade vid ett och vaknade för dagen 04.. satt på jobbet till hal sju och var hög av sovbrist!

Kom på att Min vän i norr ska leverera en liten typ i dag!! Heja heja heja.. och lycka till stumpan!

Nu ikväll ska jag sitta och snyfta och svära över att det är det absolut sista avsnittet av mitt favorit ever teveprogram..

börjar från och med nu med att torka tårar!! Dame!

ER...

SÅ vad ska man titta på i framtiden.. INget.. måndagar då ska jag hedra city akuten!


Har glömt och skitit att skriva om massor men jag har helt enkelt inte tid, ork eller motivation .. snart är det semester och högst troligt så ska jag samla kraft till att leta mer inspiration till att skapa.. måla, skriva och pyssla.. längtar!!!
Känner mig instängd när jag inte får vara lite kreativ! Så om någon känner för att hitta på ngt i form av pyssel, knåpa, skapa, smida eller på något annat sätt kriera ngt så är det bara och ringa..

Nu ni hemma mammor.. nu har ni lite att läsa.. synd att kameran stannade hemma under lördagen.. hade många kaotiska bilder på tungspetsen som hade platsat här på silvershonan!

Tack och hej för ikväll.. idag är det gravöl för läkarna på ER..
sista sista sista avsnittet!
Natti natti!


Kommentarer
Postat av: mia

Jag har ett alla tiders bra pyssel till dig! Bröllopsinbjudningar! ; ) Muhahahahahaaaaa......

2009-06-15 @ 21:32:28
URL: http://barba-mamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men måste säga att du o L var FANTASTISKT snygga!! Superheta skulle man kunna säga ;-)

2009-06-16 @ 21:38:07
URL: http://catiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0