scharlakansfeber...

JIIIIIIIIIIPIIIIII!!
Prinsessan har fått en släng av scharlakansfeber.... Jag tror att jag hoppar jämnfota av glädje!! Sån otrooolig tur jag har att hon blev lite sjuk så jag hinner städa, tvätta och bråka om penicilin som ska ner ..
Helt otroligt att det ska vara såå svårt att hålla sig frisk och ifrån bakterier och virus!!

I går satt jag och lilla skrotan på barnakuten från halv två till halv fem.. SUCK!! helt underbart att man ska sitta inne i ett undersökningsrum med en två och ett halft åring en så kort stund.. Det som var ändå trevligare och underbarare var att barnet som varit i rummet innan hade kräkt ner hela rummet.. Sköterskan skulle bara städa upp lite innan vi fick komma in.... ja så det var å hålla ett stadigt tag om den lilla så hon inte skulle få för sig att slicka på nå stolar eller leksaker..

Men sköterska försäkrade mig och att det inte var någon fara,,
Träffade på en gammal skolkamrat som var inne med sitt barn... Världen är rätt orättvis.. Den lilla föddes med ett fel i magen som gör att hon ständigt måste ha sond.. den lilla tjejen satt så ynkligt och stonkade med andningen och dom fick snabbt hjälp att komma in på ett eget rum... Man kan ofta klaga på sjukvården i detta land.. det är lixom enkelt att kasta lite skit men säga vad man vill om barnkliniken.. dom som verkligen behöver hjälp blir omsorgsfullt omhändertagna!! Jag kanske inte ska klaga över att vi fick vänta så länge då vi inte ens var veka för dagen.. det spökade bara lite i magen och med lite pricka på kroppen så blev det en enkel match att konstatera att det var scharlakansfeber som retat matlust och hals.. Nu är det bara att penicilera och ha en herrans massa tålamod om jag ska vara hemma med en rastlösa och irriterade lilla illbattningen..
Hon söker efter saker att ställa till kaos med.. hon har redan.. klockan är halv ett.. dragit ut två nedre lådorna i garderoben.. så kul att vika kläder ...HATAR att vika kläder så ni må tro att jag är munter just nu.. som om det inte finns roligare att göra..

Roligare att göra.. ska på mcdonals med liiiiten marodör och jag har två senarion att välja på.. total kaos.. eller en snäll lite flicka som lyder sin mamma och sitter still... Hm.. totalt kaos känns väldigt trovärdigt just nu för hon är helt upp i hejsan!!
Stackarn hon är nog under stimulerad!!!

Se om jag överlever ;)

Tro inget annat än att jag älskar min dotter.. men när mamman har halva energin som sin dotter så ja.. då finns det dagar då man känner att jobbet är mindre slitsamt om man jämnför med att för några dagar vara hemma mamma ;)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, vi hörde av Uffen att hon var sjuk-stackars Thealie, det är inte lätt att vara liten och dålig

:( skickar många och stora krya-på-dig-kramar från oss <3

2009-03-10 @ 20:24:39
Postat av: Elin

men huva lilla trollet e hon så dålig. såg nu att du ringt mig idag, har mobilen på ljudlös. kram på er gumman

2009-03-10 @ 22:10:36
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0