övertidsdebatt..

Ja nu ligger vi efter igen eller kanske man ska säga att våra kunder ligger FÖRE... Sån tur att man kan beordra övertid dårå..
Nästa vecka kommer vårt gäng på jobbet att jobba 6 timmar övertid vilket kan bli lite nätt när man är ledig tordag och fredag... och dessutom måste samåka med sambon för att ta sig hem.. Ja inte ska jag klaga för jag har ju tjatat om att få tjäna lite mer pengar men hoppsan så olägligt det påtvingade erbjudandet kom..
Men det är väl bara att sätta tänderna i skrivbordet och vägra släppa taget när klockan slår 16.27..... Hm.. eller hur Kicki..

Jag satt över i kväll fram till 20.00 och fick lite lätt panik när jag insåg att det provisoriska kort som jag har (passerkort alltså) inte är försedd med någon kod. Vår chef sa när han traskade ut från kontoret att det inte skulle vara någon kod.. men minnet från 19.10 när Karin gick sa mig att det var högst behövligt med en kod för hon slog den för att ta sig igenom säkerhets dörrarna till Fort Knox..(stavas det så? är pinsamt dålig på engelska.. å nu blev jag osäker på om det äns är det språket jag precis försökte mig på...öh..) Ialla fall Karin slog en kod efter att hon dragit kortet så det var ju samma visa för mig....... å mig veteligen hade jag inte fått någon till detta tragiskt nödvändiga provisoriska passerkort.. MEN sörrenini det hade jag. Å när jag väl svettades framför sifferdisplayen så kommer jag helt plötsligt på att Jumbo det hade jag ju... så jag provade och vips öppnade sig dom två dörrarna och jag kunde ta mig HEM.. till mormor och moscharen som lyckats få lillan att somna.. Hurra för mina päron!!

Det är lite oroväckande tidigt vi ska befinna oss på förskolan i morgon( fortfarande förskolan ;)... Lucia tåget avgår 0700.. vi ska vara där 0645 skarpt!!! HUR I FRIDENS SKA VI FÅ VÅR SLEEPYHEAD ATT VAKNA TILL DESS????? Och frågan är hur vi själva ska lyckas ta oss upp... Kommer vara en lagomt trevlig zombi familj som halkar upp till da..förskolan!!

Va faan var det för fel på dagis.. det låter mysigt, roligt, snällt och lekfullt.. Förskola..jaja..det finns numera en läroplan, men va helsike har det för betydelse för namnet!! Jag tror att jag tänker bojkotta förskolan och börja skjutsa lillan till DAGIS!!!!!

Nu ska jag ta och stämma träff med min kudde och om jag har tur så kanske även min sambose ligger där..

Katjing


En särskild hälsning till pippa-stor-stad-trastunge.. ;)

Nyckelben sa du det?? ;) tordes inte!! Kram stadspippi!!


Kommentarer
Postat av: Misskolibri

Sover ni , eller är ni på DAGIS! :) Håller med, dagis är ju såå mycket bättre.

Idag är det fredag vilket gör mig glad i hela kroppen ... Övertid, ja ca 8 timmar i snitt/vecka ;) suck och pust puss och kram

2008-12-12 @ 08:36:44
URL: http://misskolibri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0