var är mjölken samtalet fortsätter..

Idag när vi kom hem var det snö kaos och jag hade som vanligt mina "Tjej" kläder..helt oooodugliga skor och självklart tunna byxor och jajaja.. kanske förstår vad jag menar..
L fick ta ena bilen för han ska till Ö-vik i morgon så han behövde ha hem tjänstebilen och jag tog våran och hämtade vår dotter.. När jag kom hem så insåg jag till mitt förtret att ..attans jag har ingen nyckel!! Svor en harang och stapplade ut på uppfarten och halkade runt som en nybörjare på skridskor där ute. Vi har en OOOtroligt hal uppfart fick jag erfara.. snurr, vingel och faan så jag gled iväg på rumpan!! SATAn det var andra vurpan på uppfarten i år!! Måste få tag på sand, undrar bara vart!?



Hjälpte T ut ur bilen och vi hjälptes åt att skotta så vi fick in bilen och ja.. Hon upprepade hela tiden vad jag sa och konstaterade att det var HALT, mycket halt och det var halt och halt och jätte halt.. och så satt vi där på rumpan igen men denna gång tillsammans!! Hon har ju slutat med blöjor så hon fick för första gången känna på hur det känns att landa på ett benarschel!!



När väl L kom hem gick jag in och bytte kläder för att fortsätta och T stannade ute med mig och f--n så vi ramlade omkring där ute!!! Ramlade faktiskt så pass elegant att T höll på att skratta ihjäl sig!! Den lilla råttan ;)
Så där när benen far undan och under en kort sekund låg jag raklång i luften innan jag landade och kastade upp snölassen i luften lagomt högt för att den ska landa på MIG.. i samma veva som jag slog i rumpan, axeln, armbågen och slutligen bakhuvudet!!! hehe somliga ska sparkas på även när dom ligger ner!! DÄr fick jag för i går!! Mitt sura åbäke!!
T i alla fall, skrattade tills hon halkade ner för sista trappsteget och blev sittandes där ganska förvånad!!  haha det var rätt åt henne.. man skrattar inte ostraffat åt mig ;)

Väl inne så var det middag och som vanligt petade fröken mest i maten och dansade runt på stolen.. Hon har inte möjlighet att sitta still på stolen för då äter myrorna i baken upp henne-tror jag!!
När hon så hittade mjölken så började hon prata om nån ko som dom tydligen läst om på förskolan (Duktigt!!) och ajg tänkte att jag skulle vara lite pedagogisk och frågade om hon visste vart mjölken kommer ifrån... HON tittade på mig och sa sedan med en härligt självklar stämma samtidigt som hon visade... Här i från sa hon och hällde upp mjölken i glaset.. SÅ KLART!!! FRÅN MJÖLK TETRAN!!!!!!! SÅ smart och sååå dumt !!


Vad svarar man då.. man kan ju inte kapa benen på henne med att tillrättavisa henne med att den kommer från kon när hon svarade såååååå rätt!!!

Undrar vad Njut av livet gjort idag...?

Nu sova!! Go NATT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0