hemma igen!!

Liten har feber och kräktes tidigare.. mycket underhållande men nu är det bara febern som spökar! Har tvättat upp alla säng kläder och nu återstår bara att vika tvätten och största uppgift... svåraste uppgift!! få in dem i skåpet med sängkläder... förr hette det väl linne skåp men ja.. vi har en vanligt garderob så det känns konstlat att säga linne skåp!!
Ialla fall så är alla gardiner, påslakan och filtar väldigt snabba på att ordna röjar fester i den garderoben för det ser alltid ut som ett totalt sjöslag där.. ingen hit att visa det för mamma eller hennes kompisar= städpoliserna!!
Fatta att min mamma strök alla kläder ALLA... Hon hade så att säga tid att städa=kliniskt, det var ordning och reda överallt (utom i pappas garage!! Där var det eller är det som i min garderob med sängkläder... 1050 st sjöslag och samtliga pågående i just detta nu!! så har det alltid varit i pappas garage ;)
Hon lagade mat, handlade, gjorde frukost, hjälpte till och skottade.. nu undrar ni va faan gjorde din farsa?? Hm.. han reste på vardagarna och på helgerna så följde han med mig tillsammans med min mamma på alla skidtävligar land och rike runt!
1 hur hade vi råd att åka på alla tävligar... vi talar om hamra ena helgen, vemdalen den andra, sveg den tredja, övik, sollefteå, söderhamn, jönköping, sälen, fatta att på dom flesta ställen som vi åkte till så innebar det att vi sov över.. hyra stuga i fjällen är något som jag och L anser oss ha råd till en eller två gånger per år!! Det är nu det dåliga samvetet sätter i!! Tack pappa och mamma..!

I álla fall så har jag inte samma motivering som min mor kanske .. anser inte att livet går under om OM man inte har klinsikt rent.. all tvätt borta, viken och placerade i garderoben... all mat hemlagad och alltid gardiner på plats, strykta och i lagom längd :) Nu skulle min mor skratta... är det något som hon kan påpeka är att jag alltid är såå otålig att prova nya gardiner på plats att jag hänger upp dem ostrykta och ofållade för att sedan falla in i lathets cirkeln och strunta i det hela och därefter låta dem hänga med en ursäkt om att dom fortfarande hänger bara på prov ;) hahaha så rätt så modernt!!!

Nu ska jag rita lite med Lilla T och därefter så ska jag försöka ta mig ut en kortis för att ta bort vår gigantiska snöplogsträng som vägskrapan kreaterade!

P&K!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Halloj på er ute på skäret! Tråkigt att T är sjuk igen, men magsjuka, förkylning och en lite ondare influensa verkar gå land och rike runt nu, så det är väl bara en tidsfråga. A och O har varit hemma sedan i tisdags med en dunderförkylning och idag och imorgon ställer farmor och farfar upp. J är tillbaka på arbetet (jätteskönt att komma tillbaka till lugnet, tycker han) efter att ha vabbat i nästan en hel vecka...nåja, det var iaf tre dagar;), stackarn!

Vilken bra blogg du har, fattar inte riktigt hur du har tid att skriva så mycket...

Känner igen det där med att ha en morsa med naziordning i skåpen och alla garderober. Så skulle jag gärna vilja ha, men det är väl bara att inse sina begränsningar och förutsättningar; J och jag tänker inte lika där. Stora kramar till hela familjen från oss.

2009-02-09 @ 21:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0