Att stoppa huvudet under armen kan vara att föredra i vissa lägen!!!

Jag har en vass tunga, kan vara riktigt elak men när jag vill vara det och borde vara det då sviker mitt psyke mig..
Ikväll ringer det på min mobil strax innan matchen ska börja vilket innebär att jag inte hör ett YOTA.. JA jag svarade!!
Ja jag är tjej.. om det var någon som tvivlade!!
Kan knappt gissa mig till att det är en Maria som ringer men kan inte koppla namnet med någon.. Jag beslutar mig för att be att få ringa upp..
Går ut och ringer.. står vid en av arenans trappor och precis när jag slutade prata blir jag över rumplad av en tafatt kram... Öh... den kramande motpart var inte någon som jag direkt ville träffa och än mindre ha en kram av, faktum är att jag vill inte att personen i fråga en ska ta i mig.. JAG vill inte ta i honom med tång ens... Hua...
Ialla fall så blev jag paff och kom av mig helt, visste inte vad jag skulle säga och det hela kändes HELT obekvämt!!
Det som är mest sjukt är att om inte denna Maria ringt precis då och jag VALT att gå ut (vilket jag i vanliga fall INTE skulle ha gjort, men nu är Lillan sjuk igen så jag blev lite rädd att det var ngt!!) och fatta att han var sen och att det är många komponenter som gör att det blev ett högst ofrivilligt möte i korridoren.. Detta är ett ex vi pratar om och INTE en favorit utan en som man helst ville kunna radera ur hårdisken!!
Han har alltid problem med att veta vem som är hans tjej och så verkade det vara även ikväll då han fick onda blickar från en brunett som definitivt inte är hans sambo och mamman till hans barn!! 
Jag fick inte ur mig en enda pik eller snärtig kommentar, inte en fräsning inte nåt som kunde svida till!! (Och ja jag har kommit över och är mest bara hatisk för att han är en sådan jubel idiot och att han alltid får som han vill!!)
När han så gick .. hahaha det var faktiskt så att det var jag som gick.. så började hjärnarn att producera lämpliga haranger och smidiga men hårda sarkastiska kyliga kommentarer som jag BORDE ha kläckt ur mig.. Men det var så dax DÅ.. Skulle ha stoppat huvudet i en is hink och kastat is pilar i ryggen på honom istället!! (och hur kommer det sig att man kan retas upp så otroligt mycket på någon så obetydlig människa.. någon som man ser som en parasit i vårt universum?)
Suck!!

Hatar när det går bra för prakt nötter!! 

SÅ tillbaka till godisätandet..
Har vid detta lag fått många frågor om hur det går med mina socker-sugs-attacker.... Många kollegor är involverade och engagerade i hur det går och hur jag mår.. några få har även hakat på mitt lilla eller rättare sagt STORA försök till att åter ta kontrollen över just sötsuget. Ni som undrar.. det kommer nog att gå åt pipsvängen.. missbrukar mörk mörk choklad och har även halkat på två djungelvråls klubbor i kväll... Åhåå så goda, men det är ju ingenting, INGENTING mot de mängder som jag tidigare tryckte i mig på en dag.. eller per timme rättare sagt!!
SÅ i och för sig så går det väl jätte bra och det är ju inte meningen att jag ska sluta helt men jag hade ju som mål att lyckas hålla upp ända till vecka 12 då vi ska till fjällen.. och att godis sen skulle åter få lyxkänslan.. Att man känner att man verkligen unnar sig ngt och inte att det är ett tvångsmässigt beteende som styr min dag!

I dag fick jag kasta mig från jobbet med massa halvfärdiga ärenden som egentligen skulle vara gjorda i GÅR. Dom ringde från dagis och ville att vi skulle hämta Lillan då hon var tok hängig. Fick inte tag i L och problem uppstod då vi sammåker och han har bilen!! Hur skulle jag ta mig hem på ett någorlunda snabbt sätt.. Tur att man har en underbar mamma som ställer upp och kommer som ett skott. Men hennes hjälp kunde jag hämta hem min lilla rödkindade mini människa!
Hon har feber och älskar mig osså.. Det är viktigt att tala om för sin mamma att man har feber, tydligen tror lillan att det inte känns (39,8) och att man älskar sin mamma osså!! Jag smälter både av värmen och av kärlek ;)

I morgon ska Lillan till moschar och mommo så det blir till att kliva upp tidigt som attan för att skjutsa ut lilla fröken till snickeboa som moschar har i garaget.. men i morgon skulle tydligen (d)gockan och vagnen för hon skulle till "jobbet" osså..
KAnske jag och L får oss en mysig hemma kväll på tu man hand ;)

Nä men så jag babblar, ingen aning om vad som snubblar ut så nu är det dags att sluta ordbajsa och sätta sig på vita porslins tronen... så ha det så trevligt tills nästa gång vi ses... kram och sköt om er!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för att du följde med på kvällens hockeydrabbning, nästa gång får du ta hockeybussen så tar vi nåt gott att dricka i pausen. Kramar

2009-01-22 @ 23:37:39
Postat av: Katarina

Du är utmanad i min blogg :-)

2009-01-23 @ 17:12:00
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Elin

Kan ju gissa att det var "cpt" ja det är liksom det namnet jah hört hehe. mmm inge roligt när man fortfarande retar sig på så obetydliga människor. hoppas lillan blir bättre snart. kram kram

2009-01-23 @ 19:23:35
URL: http://ww.prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0