Fika paus här och social paus där..

Så har vår underbara men katastrofalt snabba dag skridit förbi...
Började med en lång sovmorgon då underbara dottern kom in vid halv elva... Kunde knappt tro mina ögon när jag såg hur mkt det sabla uret vara, men ack så skönt med en långsovarmorgon!! Det var både jag och L värda efter denna jul och detta årsbyte!

Vi klev upp konstaterade att det såg för första gången ut som ett hem och att det inte fanns SÅ många saker att ta tag i så vi ställde in oss på att ta bilen ur frost täcket och glida ut på en helgdags runda!!
OCh runda var precis vad det blev! Vi tog avkroken till Chrille och Diana och Shanvanna (som tyvärr sov den mesta delen av stunden vi var där... T´s besviken som få!!)
Fika bjöd vi på själva och jag chokerades svårt av att frk Diana ska ha en grinig, sovsnyltande och snuttande babis IGEN, trodde att det var typ en-två månader kvar tills leveransen skulle ske!!
Är inte säker på att dom tänkt igenom det hela riktigt.. men det tror jag ju inte NÅN som har fler än ett barn egentligen har!!

VI satte sedan av mot Liden och jag var tvungen att ringa svärfar för att höra när maten serveras.. OM man inte har gjort det är han inte direkt en tankeläsare utan severar alltid.. jag säger ALLTID av en anledninge!! (Återkommer snart med vad jag menar med det) Och för en gångs skull så var vi överrens om att 17.00 var den perfekta tiden för middag.
ÅÅ vilken tur för då höll vår planering och jag ringde vackert och förvarnade min lilla barbamamma som stod redo med mysbyxan och ytterligare en sovande unge.. denna gång var det den ändre unge herr.. ja har som det verkar inte koll på vad han lyder under för efternamn.. Liam den söte kan man kanske benämna honom med ;)
Återigen en besviken lite T som hade sett framemot att leka lusen av galningen MODIN... (nu får han heta det!!)
SÅ då var det bara för den lilla tjejen att få gå och väcka den lille prinsen. Hon konstaterade lillgammalt att - Liam har fasit sovit jätte länge idag.. (som jag precis nämde så ankom vi strax innan vi väckte Liam så det var ju duktigt av henne att veta att han sovit länge.. Öh.. var jag sarkastisk nu??)
Sen lekte de små en kort, alldeles för kort halvtimme och sen var det dax att förflytta familjen till svärfars middagsbord.

Ett moddagsbord som INTE stod klart hihihihhi han var så säker på att vi skulle komma sent.
Jag å min sida var helt säker på att vi skulle få oss en liten känga om att är man inte på plats när maten serveras så får man äta den kall.. jag väntar inte... brukar ALLTID låta så men DRA PÅ TRISSOR det var långt ifrån klart och det var rätt skönt!!
När maten var uppäten och rastlösheten satte i så gjorde vi oss klara för en sväng upp till Nattis och Tjabo som vi senare fick reda på att N jobbade och T lade lillan så då stannade vi hemma hos farmor och farfar så att T fick leka loss med sin älskade kusin och därefter åkte vi hem till ön!

En skön dag som bestått av det ena mysiga och trevliga efter det andra. Det är inte ofta man kan bara göra impuls besök hos så många goda vänner och det är inte alltid man kan göra det utan att känna att man borde gjort ngt annat!!

Med några fler timmar och vi hade hunnit med några fler härliga människor... nu får vi spara dessa besök och fika pausar till nästa repa ;)

Love You!

Kommentarer
Postat av: Misskolibri

Jag fick inget impulsbesök :(

2009-01-07 @ 09:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0