Lördag morgon...

Jag kan ana att denna dag kommer att driva mig till vansinne.. Status på dotter: omedgöring och omöjlig!
Allt annat är ok.. men då morgonen börjar med att en förväntad och utlovad sovmorgon övergår till en ljudkavalkad av mamma, mamma, pappa... PAAAAAPPAAAAA... följt av MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMAA.. så var det ju redan slutsålt.. Greven och grevinnan var väckt från de dööööödströtta.. Dock ej utvilade!! Och när jag för en gång skull får mig en sovmorgon tilldelad mig så slår det AAAALDrig fel..
Klockan 06.02 vaknade fröken och skulle absolut inte sova mer.. ej heller lyssna på ljudboken om Pelle svanslös.. Jag sparkade upp pappan och tv:n började samla plus poäng ute i vardagsrummet! MEn det gick ändå inte att somna om..
Vid halv nio drog så L iväg för att införskaffa en ny dyyyyyyyr hög med virke! Satan så dyrt det är med brälappar.. MEn förhoppningsvis blir det fint när vi blir klara! Men jag kan meddela attt jag kommer att få tillbringa min restenade och om möjligt löjligt korta semester till att hålla i hammaren och resa virke!! Suck.. men så är det tydligen.. börjar få ångest! Ingen sem kvar och det är en halv sommar kvar!! Suck!!

Åter till liten terrorist! HOn kan överträffa sig själv med hästlängder! Idag är fröken helt omöjlig och dagen kommer att bli otroligt lång! Antar att hon är uttråkad och jag börjar bli desperat efter att hitta henne en sysselsättning som underhåller henne.. eller snarare en vän som endera kan komma hit och roa henne.. eller än bättre.. en vän som släpar hem henne och underhåller henne. Jag ska börja ringa runt hör mig för... ska jag meddela hennes status eller undanhålla den detaljen?

Ringer fritids Bergströms och kollar..


Annars kommer ju alltid mormor och farmor.. men dom är ju inte direkt svinkul som leksällskap för lilla fröken! Kanske att Äldsta bror med fru och barn tittar ner någonting!  Vore ju jätte roligt och inte alltför vanligt förekommande besök! ;)


Kram på er alla.. antar att även jag måste lägga ner lite arbete på att få ordning innomhus innan Leffen kommer hem med allt virke! Sen har jag ju en lite marrodörska som sitter och endera drar i mitt hår, river med små naglarna på min nya solbränna med härligt fräsch rosa inslag.. eller slår med handflatan på min nakna mage.. JA eller varför inte övergå till att gråta hysteriskt och hjärtekrossat över att få sig en lätt tillsägning om att det faktiskt gör ont! 3 års trotsen liknar lite smått en tonårskatastrof!


KRamen och sola med förstånd

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0