Att älska och hålla i det man älskar...

Man kan hålla handen på den man älskar hela livet (metaforiskt alltså) utan att komma varandra riktigt nära...
Man kan sova i samma säng hela livet utan att vara varandra nära...
Alla förhållanden har sina regler, normer, känslor och sätt att lära känna varandra...
Vissa blir bästa bästa vänner som förstår varandra vid minsta vink... Andra missförstår varandra hela tiden men lyckas ändå hålla ihop sitt förhållande...
Det finns andra som har en tråkig vardag som förhållande och ändå klarar av att hålla ihop hela livet.. MEn sååå finns det underbara, snälla, omtänksamma och kärleksfulla par som offrar såååå mycket för varandra och ändå missar man det viktigaste ... att leva tillsammans!!!
VI har vänner som speglar alla dessa par.. paret som hållt ihop sedan början av högstadiet och som glidit genom livet med bara smärre förhållande blåmärken i form av lättare diskussioner som bråk (?) hur man nu lyckas med att aldrig få vansinnes utbrott på varandra..?
Vi har ett par som alltid verkar vara osams och hårda mot varandra, som man såååå många gånger allvarligt fundera på vad dom ser hos varandra för ALLT är fel på den ene och den andre men som fortfarande håller ihop och innerst inne verkar ha det bra..
Andra mer normala har sina upp och ner gångar, andra av våra vänner är som natt och dag men som jämnar ut med sina olikheter.. den ena härligt "hispigt-osäker" men med charm och värme och den andra är en "lugnande" gummibjörn med samma charm... Alltid lika härliga och underbara..:)

Men så har vi de som vi sett upp till, velat träffa oftare för att dom är så harmoniska och härliga. DOm vårdar sitt förhållande och tar hand om varandra, kramas, är gulliga men lagoma på alla sätt!

Dom har himlen som spelfält och allt har gått deras väg... men så spelas en annan del av verkligheten upp inom bord deras förhållande och innerst inne är allt kaos.. Vänner sviker varandra och det enda jag vill är att hjälpa till att plocka upp spillror och försöka laga ty jag älskar dem så mycket.. så mycket att min egen egoism brinner nästan starkare än den oerhörda förståelse och den medkänsla som jag har för den svikna parten!!
Jag försöker i vild förtvivlan hitta ett sätt att få dem tillbaka på rätt köl.. JA jag vet det är inte min sak.. och jag vet att det är sååå svårt att försöka laga ett kraschat förhållande.. det enda som går att göra är att uppmuntra till precis det enda som jag inte vill få dem till- att vara ifrån varandra och förhoppningsvis att dom på så sätt hittar tillbaka..

Att hjälpa till att låta hjärnan ta besluten ett tag och inte hjärtat.. Inte låta hjärtat tänka när det är trasigt.. det är som att handla när man är hungrig.. Blir oftast bara skit och ofantligt dyrt.!! I detta fall skulle det förmodligen kosta dem hela deras sista chans att hitta tillbaka... MEN jag hoppas och jag är såååå säker på att livet kommer att återvända och åter inta sin bästa sida igen! Å ni ska veta huuur mycket jag vill det!
Och att ni kan ringa, hälsa på oss när som ni helst behöver om så endast bara för att sticka ner barnens hand i den tomma kakburken på bordet.. bjuder inte på mycket .. inte mer än två öron och ett hjärta och massor av skratt..(om det är det ni behöver ;)

Undrar hur ni se på oss.. mig och L..
Kanske att man inte vill veta det ;O haha
Men förhoppningsvis sitter inte bänkrad 5 och slår vad om hur länge vi kommer att förbli gifta efter den 2 oktober..
Att spela på när skillsmässo handligarna skulle kunna komma att lämnas in.. hahaha
Vårt första bröllop som vi var på var nämligen så... ett par som INTE var ämnad för varandra beslöt sig att gifta sig och ja.. det gick som alla trodde.. 6 månader efter I DO blev det två singlar som bråkade över vart barnen skulle bo.. Ååå snälla ni håll tummarna för att vårt öde inte är av den kalibern..

Min vision är ju att livet efter vigseln ska vara lika bra om inte bättre än vårt liv nu.. Att vi ska lyckas växa samman ännu mer..få hålla om varandra i hela livet.. låååånga livet!!

Kanske att jag har varit liiiite väl känslig i kväll.. mEN eh da.. känner ju min känsliga sida ganska så bra nu så här en halv vecka efter PMS attackerna!!!
Älskar er som står ut med mig och mitt pladder!!
Kram och godnatt vänner, bekanta och ni spännande anonyma vänner!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja det var ju inte så svårt att räkna ut vilka vi var.... men hörru, vilken känslosam text.. Jag och Henke tror att ni håller ihop tills ni hamnar på hemmet!

puss o kram

2009-05-18 @ 22:56:48
Postat av: Hanna

Haha ja men niii är ju världens härligaste.. det är ju det som gör er till våra topp 10 vänner ;) Hoppas att ni bokar upp 5:e lite löst.. lättsam kväll med lite plock och sällskap? Känns det lockande? KRam vännen! Och tack för att ni tror på oss.. kanske att vi ska dela korridor ni och vi :)på hemmet!?

2009-05-19 @ 12:18:05
Postat av: Cissi

Vi var på samma bröllop :-)

2009-05-19 @ 22:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0