Rat unge och envis som en gammal get!

Japp jag har begåvats med en liten parvla som INTE vill göra som jag gör..
När vi ska LEKA.. så ska jag vara fröken och hon ska vara lilla syster... nä du ska vara mamma häst och jag bäbi häst.. nä du ska vara drottning och jag prinsessa med finaste rosa klänning.. nä du ska inte gå dit, dit går inte mamma häst.. Du ska inte äta mat nu, inte sova för det är inte natt.. och du ska inte städa.. du ska jaga björnar i skogen och hämta pappa på jobbet och då ska jag vara storasyster häst och nu ska jag gå på skolan..
Hänger inte riktigt med i svängarna.. har inte lyckats lista ut om dottern är klyven som person eller om det är en dokusopa som utspelar sig kring mig..
Karraktärerna lixom ramlar över mig och när jag tror jag pratar med lilla bäbis hästen så fräser den tillbaka på finaste fisförnäma dialekt att det INTE ALLS ÄR bäbis hästen.. utan hon är JU prinsessan.. osv..
LÄngtar nog en smula efter mitt jobb.. 08.00-16.37.. denna roll roulett tar ju aldrig slut..
Tur att jag slipper vara pompilipossa eller att vi ska leka kummajurra.. Jag har lixom lite emot mig.. storlek och att jag faktiskt kan räkna till 10.. och inte som min motståndare.. 1, 2, 6, 10.....blixten har slagit ner så att säga så fort jag lämnat räkne hörnan..

hihi men nästa gång vi ska leka kummajurra så ska jag gömma mig under sängen och vara tyyyyyst tyyst så tyst.. sen ska jag skrämma motståndaren när hon kommer... hehehe.. (låt mig understryka att det är något hon uppskattar och skriker hejdlöst EN GÅNG TILL!!!!) Ja man gör väl allt för att göra sin dotter LYCKLIG ;) även om det går ut på att skrämma slag på henne!!

Puss alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0