En underbar vinter da´

Idag har vintern visat sin vackraste sida!! Detta knäppte jag tidigare i dag...


Vi har åkt pulka och snowracer och numera tror T att tomten håller på att göra hennes snowracer.. Eller rättare sagt hon VET att Tomten ska köpa den till henne och hon har bett moschar att han ska hälsa Tomten att den finns på ICA Maxi.. hm..

Vi har fortsatt vårt julpyntande i dag och jag åkte och köpte lite mer silver och vita pynt prytlar..
Det som är lite skrämmande är att jag har liiite ångest för det, dels pengarna men framför allt för att jag börjar vackla in på det gamla och traditionella röda och guld tjafset ;) Kommer nog att bli dyrt att fira jul åren framöver om jag (som jag misstänker) ska byta stil på pynten för var år som det ska firas ;)



Mammas och pappas bästa vänner var förbi här i går och efter att dom funderat en lång stund på vad dom skulle köpa för inflyttningpresent så blev det överraskande men så här i eftertanken så ganska självklart en ...
MISTEL..
Det ska tydligen vara så att dom som kysser varandra under mistel blir gifta.. hm... Håller tummarna på att det blir ngt av det ;)

Uppe på vinden lever mormor fortfarande kvar i form av porslin, ljusstakar, säng och köks linne...
Hittade denna som jag tidigare bara "fnyst" åt.. NU kändes den HELT rätt och den har en given plats på köksbänken.. Oftast fylld med sötsaker ;) NU ska jag ju försöka sluta med sötsaker så det tål väl att fundera på vad som skall pryda skålen.. morötter kanske, man ska ju tydligen bli brun och fräsch av dom små nyttigheterna ;)



Och så en bild tagen från sovrummet..



Natti Natti..


Kommentarer
Postat av: Miss Kolibri

Jag vill också ha snö, inte 10 plusgrader, grått och regn :( Mina tomtar kommer känna sig förvirrade med allt regn.

Ta ett varv under misteln, jag vill gå på bröllop !!

2008-12-08 @ 08:32:12
URL: http://misskolibri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0