Pappersliv.

Hur kan ens liv bestå av ett ton papper som skall läsas, sorteras, skickas, skriva under. Hur kan man se vikten i att tjäna pengar när allt man ser av dem är papper.. iof så får man ju byta in stålarna mot ngt annat, en korvsnärt eller en godispåse eller en ja..
Är totalt snuskigt fattig!! Jag är sååå fattig denna månad att jag överväger att sälja någon av mina kära ägodelar från vinden!! Kanske att man skulle prova på att aktionera ut nån tavla.. nä det kan jag inte och jag tvivlar på att någon skulle lägga ut kosing på nån nu, innan jul.
Jag väntar och väntar tills den 20:e då barnbidraget kommer... L har iof pengar kvar men det är lika bra att han får behålla dem då jag tydligen är rätt bra på att spendera dem..

Jag var med om det mest pinsamma som jag någonsin upplevt.. tror jag..

JAg var på Ica MAXI och skulle köpa mat och T´s snowracer.. det skulle gå på 600 drygt och jag var HELT säker på att jag hade kvar pengar på kontot.. Jag ställde mig i kön och drog kortet och kassörskan sa- köp medges ej... Åh sa jag och tog fram det andra kortet när det slår mig att attans det är bara dryga 200 på det... Mm kan du ta 450 på det första och 200 på det andra? Jo då det gick bra.. eller näe.. medges ej.. ÅH.. kanske att du kan parkera kvittot och jag provar ta ut kontanter istället för det har varit ngt fel på kortet under dagen och det gick inte att ringa bankens telefontjänst.. Hm.. Svaret blev

-NEJ FÖR MIN KASSA HAR NU LÅST SIG !!! Ni som står i kö får hitta en annan kassa för denna är tyvärr urfunktion..

JAG ville bara DÖ.. vågade INTE tittat bakåt mot dom som stod bakom mig.. JAg gick i väg och ringde L som fick försöka föra över 1000 till mig.. Inte det lättaste att lotsa en internetbanks handikappad per telefon.. Men det GICK och jag fick slutligen ut mina pengar men det dröjer innan jag törs gå tillbaka till ICA..

Slutsatsen av detta är att jag inte kommer att fortsätta att använda mig av två kort då den enda anledningen är att lura mig själv att jag har mindre pengar än vad jag har så jag ska vara mer sparsam...

Lyckat? NEJ!!

Det är ungefär som när jag ställer väckarn.. en halvtimme före jag måste kliva upp och klockan ska gäran gå en 7 minuter för fort så jag blir stressad och på så sätt hinner i tid.. Därför ställer jag alltid om den med någon minut och ber gärna L att han ska ställa den lite annorlunda därefter så jag inte kan vara exakt säker på HUR sen jag är .. vilket hjälper mig att hålla tiden!! Det är sant, jag gör så.. på sant!!!!

Men hur som helst så var det ialla fall mycket jobbigt att stå där och spela ursäker på att det var banken det var fel på .. mestadels för att jag är säker på att det var så genomskinligt att fönsterglas verkar tjocka...

Nä nu är det tvätt hängar dax och sen ska jag kojsa i säng.. är dödligt trött + att jag börjar halta in i en förkyldning...

Kram och katjing!!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Men du..peta i dig lite vitaminer för nu finns det bra möjlighet till övertid = pengar att tjäna på jobbet ;-)

2008-12-11 @ 19:19:43
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha gud va jag skratta när jag läste om ICA typiskt Hanna ;), du e stört skön, eller ska jag säga "coool" :). Längtar efter er. Ha det så skönt i Ö-vik. krama om familjen.

2008-12-11 @ 23:04:20
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0