Den dyra men tålmodiga barnvakten..

VI var på en bröllopsfest för ett år sedan. Som barnvakt leijde vi ett kompis par T.T som vi visste skulle ta väl hand om vår vild dotter. I efterhand har jag fått höra att svärmor till tjejen i paret inte trodde att dom någonsin skulle skaffa barn efter den helgen .. hehe nu sitter dom där med en lite söt kille på dryga halvåret. Han heter Axel och Tillan avgudar den lille men har valt att kalla honom för Assel.. eller aschel.. Nu hörde jag att päronen hade tagit efter henne och kallar honom ibland för Assel.. söt historie om hur man fick en bakdels smeknamn när man var 4-5 månader ;)
Ialla fall så lovade dom att vara barnvakt på ett vilkor att dom skulle få en av mina målningar som vid den tidpunkten inte var riktigt klar. L brukar vara snabb att ställa fram dom ofärdiga, han lessnar på att dom aldrig BLIR klara.. han tycker väl kanske att dom är klara!!
Ja.. å nu har det gått bra precis ett år om inte mer och den är fortfarande inte klar.. Imorgon ska vi dit på middag och ja jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig.. finns liksom inte en godtagbar ursäkt om att jag inte har hunnit!!
I morgon ska jag jobba över och börjar 0800 och vi kommer inte att åka hem i mellan så det kommer att bli att sitta ikväll och svära över att det inte blir som jag vill.

Återkommer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0