Jag skapar julstämming ;)

Jag laddar inför helgen .. tjtiiiti
Ja jag har faktiskt börjat att ladda upp julgrejer, pynt grejor.. har fått alla tanter och ja...(tjejer med) på jobbet att spara alla sina tomma toarullar ;) det är sant!!
Jag kom ju som vanligt på alldeles för sent att det måste man kanske tänka på innan.. Om man ska göra några smällkarrameller så i alla fall. Om man nu inte planerar att sitta av en "toasjuka". Och det GÖR INTE JAG!!!
Jag har till och med bakat rischoklad.. eller rört ihop..



Men riskakan såg såå trist ut att jag beslutade mig för att riva lite vit choklad över... blev jätte bra.. Bara ett litet litet probelm.. den vägrar att stelna. Jag blandade i lite olja (skulle vara det i receptet..)kanske att det är det som är felet!!!


I dag så kom vi på jobbet in på att asiater som kommit till Sverige bryter på sånt roligt sätt!! :)
När man beställer ris så får man Liiiis och när man beställer fläskfile så serveras man fläffelleee coh lika så om man ska ha en Pepsi Max så kommer dom men den kalla pesssii masss. Och då kom jag att tänkta på när jag i början av mitt yrkes liv så stötte jag på en stooooor familj med asiater. Dom var väldigt trevlig och pratade fort som bara kineser kan. Lixom högt och nästan i falsett!
Jag hade en annan familj före dessa som beställde tre stycken 6 pack med chicken Mcnugget!
Detsamma gjorde mina asiatiska restaurang gäster... När jag sedan var på väg ut med brickan (vi gjorde så på den tiden för att visa gästerna att dom kunde få service även på en "donken" restaurang..
Ialla fall så passerar jag de asiatiska vännderna och jag hade fokus på den andra familjen som beställde först. Innan jag vet ordet av så har pappa i den asiatiska familjen plockat paketen av brickan och jag hinner in få en syl i vädret innan han hunnit dela ut dessa till sina bordskompisar!!! Ja måste ha sett otroligt dum och häpen ut där jag stod och bara tittade på när han snappade åt sig de andras mat... haha.. familjen som SKULLE ha dessa bitar skrattade gott åt mig eller åt dom andra.. Så fort han tömt brickan så började ett högljut tjatter i den aningen hög tonart att smattra.
Har ni hört asiater prata fort och i mun på varandra? Inte? Det låter som om dom bara säger -pitipotoitaiiasiamitaiaklieatimeiseireimenirli.. snabbt... snabbt.. snabbare..
Det var liksom inte ens lönt att försöka att avbryta dem.
När nästa Mcnuggets var klara bad jag den familjen som skulle ha dem själv hämta dem i kassa linjen då jag inte ville riskera att bli av med maten en gång till ;)
Skrattar gott när jag tänker på det för som Helena på jobbet sa- det måste ha varit en ovanlig känsla att var ställd och överumplad när man är du!!! hm... kan inte riktigt fatta vad hon menade med det ;)
Gissning... att jag sällan är tyst eller saknar svar på tal..hihihi..

Nu fick jag en shopping längtan igen.. nu måste jag bara ha två höga krukor med nå snygga bollar i ... Måste handla det i morgon ;) Problemet är att om jag fortsätter så här så kommer ni att se oss i Lyxfällan inom en snar framtid.. Just nu lever vi LITE över våra tillgångar..
FARLIGT!!!
Men i helgen köpte vi några spottar som var tänkt till köket men dom passade inte så vi satte dom bakom soffan. Blev ganska mysigt med dom....


Rätt ok tycker jag.. men jag skulle behöva köpa några snygga kuddar som livar upp lite....
Måste vinna på LOTTO!! NU!!!

Nu kom jag på en annan rolig brytnings grej.
En gammal chef till mig bröt på finska. Jag hade varit borta från jobbet på semester och när jag kom tillbaka så var det lagomt till ett månads möte. Väl på mötet så skulle vi gå igenom olika aktiviteter som var planerade.
Bland annat någon som hon lobbade starkt för och det var Krabb halvan.. Alla var med på det hon sa och det skulle bli så bra.. Alla Krabbs skulle vara utklädda och det skulle bli så roligt!!! Hm.. kräft fast krabb fest???? tänkte jag!??!
VI tjejer skulle vara hejjarklack och så skulle krabbsen springa.. Hm.. inte förrän efter mötet tordes jag fråga en av mina kollegor vad i hel--tet hon babblat om.. Hon kunde lätt bli stött om man inte fattade vad hon menade så jag tordes inte fråga henne.
Ialla fall så skattade min kära vän halft ihjäl sig då det visade sig att det ´skulle anordnas ett löplopp som döpts till Grabbhalvan !!!!!! Det var ju killarna som skulle springa och hon sa alltså inte krabba (eller det gjorde hon ju) utan menade Grabbsen :)

ÅÅÅ en till
Maria min rums kollega ringde till en "kund" idag och det höll på att spåra ur ordentligt...
På slutet av samtalet behövde hon få upprepat av kunden dennes för och efternamn. Personen i fråga pratade med utländskbrytning och dessutom på bred skånska.... tjejen ifråga kommer från Skellefteå..Som för övrigt spelat grönjävla bra hockey just nu... men då jag hör henne säga.. stavas det med v va?? När hon sen lägger på så skrattar hon lite smått och säger.. hur kan man heta Vahdau.. Phillipe Rangers.. sen fortsätter hon och funderar på hur hon egentligen skulle stava namnet då hon inte riktigt uppfattat det helt och hållet!!! HAhaha när jag sen börjar hajja.. Han var skåning.. han sa ju VADÅ och sen fattade han vad hon sa och rättade sig snabbt och sa sitt namn... Phillipe Rangers!!!
När jag sedan säger detta så tror jag tame f..n  att hon skulle dö av skratt.. typ ingen luft passerade varken in eller ut ur hennes mun utöver hennes skratt salva !!! Underbart!!! HAhahaha...

Nä nu ska jag forsätta att plocka... det tar ju A L D R I G slute på saker att ställa på rätt ställe ... hm.. vem är det som drar fram allt!! Och  HUR  gjorde min mamma som jobbade heltid och vi hade alltid kliniskt rent, nybäddat och alla klädes plagg var strykna hängda eller vikta.. Alla bestick låg snyggt i radsystem i bestick lådan! Hm.. dessutom var det alltid färdig bredda mackor och oboy som serverades till frukost.. Oj ja hon hade alltid hemma gjord sylt, äppelmor, saft och dessutom sydde hon massa kläder eller stickade till mig!!!! VAD ÄR HEMLIGHETEN..... H U R gjorde mammor förr!!!!
Ja och dessutom så tränade hon till den där kniptanten....

Jag är inte lika bra mamma!! Men jag är ju inte min mamma heller jag är ju Ts mamma så hon kanske kommer att se några fördelar med mig när hon blivit äldre..


Katjong!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0