Klippit sig..

Har varit på stan och klippt mig, färgat min gråa utväxt och fått en lektion i hur man INTE ska göra med håret.. det jag tydligen gjort tidigare..
Hm.. trist liv i dag!!
Pratade gamla arbetsgivare med en kollega i dag och det gjorde mig på dåligt humör.. Men vi bestämde oss för att vid nästa tillfälle tilltala den elaka häxan, eller jag kom väl egentligen överrens med mig själv att jag ska tilltala henne som Helena från Helvete eller Karin från kolakvärlden!! Kanske även att Joda ska få sig en kodad översättning på sl-nan från horoteket!! Men se det som ett gott tecken att du inte finns med A-M för du kom aldrig in i samma rang som de tidigare nämnda damerna.. Jag är nog kanske en sådan som föredrar manliga chefer som kan vara objektiv och har ledarförmåga.. Ja jo jag är INTE emot kvinnliga chefer det är bara det att jag har nog (tror jag) aldrig hittills stött på någon som varit bra nog att vara värdig att kallas CHEF.. inte än i alla fall.. Min nuvarande har alltså en chans för änså länge ligger hon bra till ;)

Vi har varit på pysselkväll på förskolan (nu skulle Sarah vara stolt över mig.. det heter inte dagis längre för er som inte visste det) och det var bara vi föräldrar som var där.. vi bakade pepparkakor och gjorde en smart julkalender där en sak leder till en annan sak som leder till att det öppnas en lucka och detta genom att man firar ner en skål från taket där ett barn får ta ett paket som det finns 4 pusselbitar som ska limmas på en ram som sluteligen blir ett julmotiv.. ja just det ja.. det började med att ett barn får ta en pepparkaka som det finns en lapp med ett annats barns namn inbakat i och det är detta barnet som får välja paket... På så sätt får flera barn vara med och vara delaktig i julkalendern varje dag vilket håller dom intresserad under hela december och dom tappar alltså inte lusten att vara med när dom väl fått avverkat SIN gång för på detta sätt får dom ju göra olika delar varje vecka så det kan bli "min" tur i dag och någon gång till hihihih... Helt underbart da...förskola!!!

L tjurar idag.. han fick lite tid över när han skulle hämta mig i dag efter frissan tiden och han passade på att gå på stan.. Han behöver några kläder.. byxer till jobbet, vardags, fest, nya skjortor, ny kavaj, nya tröjor, nya skjortor igen.. någon slips och ja... en ny överrock och f--n jag haf nog missat ngt men jag har absolut inte missat att det kommer att kosta massa pengar det där som jag nyss skrev...!!!!
Ialla fall så hittade han ingenting och han kände väl sig rätt stressad också... utbrister--f--an jag hinner ALDRIG hitta några kläder... Så jag lovade att han ska få fara själv någon dag och att jag ska ta hand om T .. Hm men det kommer alla fall att bli svin dyrt och säkerligen dyrare om jag inte kan följa men....aaaaaaiiiiiaiaaaiiaiaiaiiaiaiaiiaaaaaaaaaaaaaaaa....Men jag måste kanske unna honom några NÅGRA plagg också.. det är väl inte bara jag som har ensamrätt till nya kläder.. MEN mina är såååå mycket billigare, jajaja jag lägger av. Han är värd det!!!!

DU är värd det L!!!!

Kommentarer
Postat av: Miss Kolibri

Klart Liif ska ha lite kläder ;)

2008-11-27 @ 08:34:21
URL: http://misskolibri.blogg.se/
Postat av: Misskolibri

Åsså vill jag ha bild på frisyren :)

2008-11-27 @ 08:35:12
URL: http://misskolibri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0