LEgo tarzan....och jag



Ikväll är jag óch Thealie hemma själv. L är på möte och då fick vi ha vårt eget lilla möte på vardagsmattan.
Men vi kunde ju inte vara bara vi två... så vi kallade in två killar till, man måste tänka jämnställt!!!
Så nu sitter vi på ett viktigt sammanträde och förhandlar om vilken arkitekt vi ska anlita.. den korta eller den långa.
Thealie tycker att den lilla är bättre för han kan ju ta sig in under allt...(ingen dum ide?!) Men jag kontrar med att den långa når ju överallt... svårt val..
Vi tar en glass och funderar ;)


Hm.. verkar som att det inte är någon vidare arbetsam byggfirma som vi anlitat!!!
Jonas, en kock kompis gav en bra jämnförelse... han ska öppna en restaurang där han bara serverar hantverkare, elektriker, rörmockare mfl. Efter två timmars väntan ska han gå ut till gästerna och beklaga.. -maten blev tyvärr bränd och kryddorna var dåliga så tyvärr måste han tillaga en ny rätt... Efter ytterligare en timme så ska han gå ut och beklagande berätta att eftersom han lagade maten och det äntligen är klart så ska kunden få betala dubbelt för material... extra för den tid han lagt ner och slutligen för hyra av bestik och proslin!!!
Undra vilken reaktion han skulle få... För visst har väl hantverkare, elektriker, och vvs tekniker ensamrätt på förseningar, kommunikations missar när det gäller avtalad till... och materialkostnader och timmersättning???
Han har ju en poäng!!!

Idag har jag haft ett riktigt hjärnsläpp.. jag brukar ju ha bilen på jobbet och när jag skulle ner på stan för att köpa tyget till boxens i hallen... tyg till sitsen.. så gick jag bort dit bilen brukar vara... Snopet så fick jag vända och gå ner mot stan, det var ju L som hade den.
Det var som i fredags.. DÅ sa L vid ett flertal tillfällen att han skulle komma och hämta MIG efter att han slutat... hm tänkte jag.. Det skulle ha varit rackars så underhållande att se när han stressade ut för att komma ner på parkeringen och plötsligt minnas att det var jag som hade bilen ;) Men jag kunde inte hålla mig, utan kläckte den överraskningen redan när han ringde och berättade att han skulle logga ut och komma upp och hämta mig ;) hahahaha!!!!

Nä nu startar ER... mitt topp 1 program!!!




ÅÅÅÅÅååoooo det är såååå spännande!!!!!

Aiii.. så trist det är att se det själv.. ÅÅ det ä tooook spännande...

Ses senare kära blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0