Lost in skurvattnet!!

Nu har alla goda vänner lämnat huset. Vi har haft en oootroooligt trevlig och "lagom" helg.
Hamlundarna åkte för en timme sedan och jag är sååå avundsjuk för nu åker dom hem till fjällvärlden och möts av massor av snö och riktig vinter...
En bekant berättade att han hade åkt till sin stuga i Bruksvallarna och stugan blir otillgänglig med bil under vintern. Just denna helg så kunde man åka upp med bil så han gjorde det då han hade massa material som skulle användas till renoveringen av stugan. SÅ  han tog alltså bilen och allt gick bra.. bra med fyrhjulsdrift, utomordentligt bra med fyrhjulsdrift ;)
Problemet med denna helg var ju bara denna att från och med fredag kväll så har det varit snöstorm och när han kom ut på morgonen så insåg herren med den bästa ;) bilen att han inte hade någon användning av sina alla fyra hjul... det blev skoter ner till byn för att kolla om det var NÅGON som kunde försöka få fram hans bil och den resterade bilvägen.. Hahaha.. det verkade tveksamt till en början och han fick nu ställa sig en seriös fråga.. Kan jag lämna bilen här? Med allra största sannorlika fall så skulle det ju inte bli mindre snö så bilen stog nu där den stog.. hehehe.
Men det finns änglar som hjälper klant skallar ;) Så när jag senast hörde var han nu redo att köra från snön och det lät som om det vid kommande tillfällen i stugan skulle han lämna bilen nere på parkeringen och ta skotern ;)

Man kan ju sammanfatta detta med...  DET ÄR LÄTT ATT KRATTA I MED VINDEN I RYGGEN... tills den vänder!!

Jag undrar var svanen håller hus.. alla sjöar är väl snart islagda?
Hoo ho vi har små skorpor kvar här till díg sjöfågeln!!!

Jag och pappa satte upp ljusslinger ute igår och L stälde ut ljus i hålen i muren.. vi tände alla utomhuslycktor och hämtade granris och gjorde MER vinter snyggt ute.. Blev jätte fiiint, om jag själv får säga vad jag tycker!

Men lägg av nu stoppar han (L) i mer ved i kaminen.. fatta att vi endast har 23.9 grader innan det sista veträ knölades in.. Klimakterie symtomer och hormon svettningar.. jag tror jag vet hur det känns. Man blir varm, trött och väldigt irriterad över minsta lilla!! OCh tro inte för en sekund att han är FRUSEN av sig.. tvärt om.. men jag tror att han lider av pyromania.. Hm... Inte den allvarliga typen utan den där det inte får finnas ett enda veträ kvar inne!!!!

ÅÅå vad jag är sugen på Larkits..

Åå måste berätta att en av våra vänner som var här igår har en liten åkomma.. eller vad man ska säga..
När hon skrattar föör mycket så svänger det över till häftig gråt. Detta har tidigare bara hänt när hon har varit gravid mej veteligen...
I går så satte hon igång igen och det slog NÄSTAN över.. det roliga med detta är att hon piper/tjuter som om hon endera tjuter av skratt eller piper av gråt.. Det är sååå svårt att veta och detta blir ju ännu roligare när man inte vet.. SÅ V I tror ju att hon skrattar när hon plötsligt sitter och stor gråter.. Ju mer vi skrattar desto mer och högre gråter hon vilket för oss är rätt svårt att komma underfund med!! Man kan ju skatta så att tårarna rinner men denna brud hon tar och sätter igång och gråter högljut ;)
VI andra dör ialla fall av skratt och ja det gör ju inte det hela lättare för henne.. men såå roligt för oss :)

NU ska jag gå och hälla upp mer julmust och grabba en näve godis medans Lillan sover.. Det är ju inte lördag längre..

Nu har solen gått ner och brasan är tänd, filmen sitter i och ... MYSDAX.. ses

Kommentarer
Postat av: Sara

Men hej darling...kul att läsa din blogg. Måste erkänna att jag skrattar gott. Du kan ju det där med att uttrycka dig. Puss!

2008-11-23 @ 22:47:27
URL: http://mejjans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0