Tv dos maraton eller sockeR avvänjning!!?

HAha jag har fått en lektion i tv. doshantering.
Satsar nu på tv. dos WM!! Lär bli lika snabb som Lucky Took!
Varför är det olika doser till alla apparater? För att vi inte kan/orkar programera om den ena till alla?? Tydligen går det (om mna läser instruktionsböcker) att länka samman alla apparater till en dosa.... Men vi har inte en susning om HUR man gör. Leif orkar inte läsa instruktionsboken och jag skulle nog inte bli hjälpt av att göra det då jag inte har en susning om vad det är som står på vårt golv.. Tror att vi har en förstärkare.. ´men sen är det en snygg blänkande burk i hörnet brevid soffan och nån grej som lyser under tv:n..
Ger upp!!

Vi har haft data strul på jobbet idag. SOm tur för mig att jag känner den som ansvarar för att systemet ska fungera! Han skickade små trix och tips på hur man får datan att lyda order utan att vara uppkäftig och olydig! Men just idag var det ju inte till hjälp då den var inlagd på psyket för rekonstruering av hjärnbalken!

Vi har hittat rätt sätt att få som VI vill när det kommer till att Lillan ska äta upp maten, tvätta händer, borsta tänder, ja vara snäll helt enkelt!!
Hur? Svaret är Killen på bilden!



Lultomten!!! I dag till middag var det utlägg efter utlägg ang hur "lultomten" jagade bort alla älgar i pappa L´s skog. Det var ju inte snällt av tomten! Hur han skulle komma och ta maten av henne och att man måste vara snäll annars får man ju INGA "lulklappar".
Hon frågar om tomten ska komma men är lite rädd för honom och hon berättar varje gång vi för tomten på tal att hon har nog träffat honom på dagis eller på IKEA eller på ICA och att hon NOG blev rädd! ;) Lilla tjejen har sinne för dramatik :)
Hon gör miner gestikulerar och verkligen visar vad hon känner vill eller tycker! Det är så underbart att se den lilla teater apan komma med sina teorier eller funderingar!!!

Torsdagar... snart fredag och helg eller mitt i veckan och dödstrött... Just i dag med all skit på jobbet så är det helt klart MITT I VECKAN och långt ifrån helg..
Men i morgonbitti så är det snart helg och ja... då ska jag slita HUND!! Jag ska... men titta vad jag hittade när jag sökte på hund!!!!!!

kanske inte som denna (hittade den på goole) hund... Sex..vad är det?
Men i alla fall så är detta en seriös sex leksak till sexuellt frustrerade hundar.. FInns att köpa på RIKTIGT!!
Lite gullig måste jag säga ;)

Men jag ska slita som ett djur i helgen, jag har gjort tids schema (det är sant!!), skrivit inköpslista till mataffären, IKEA, RUSTA, Clas Ohlsson och Granit.. vi har sååå mycket att göra.. Trappsteget vid entren, framsidan på altanen... nej den är inte klar!!! Vi ska fixa antennen och alla sladdar i huset ska gömmas.. Misskolibri kanske att man kan hyra in dig??

 
Jag pratade med min vän Ilona i går! Det var så läänge sedan vi sågs.. ska nog överraske med en drop over fika någon dag! Hon har vågat starta egen! Jag är sååå impad! Hon tog steget ut i höggräste utan stövlar!!
www,boominghome.se
Jätte mysig webb shop med romatisk lant inspirerande inrednings stil. Något för dig Elin!!

Bloggning, verkar vara inne nu ;)
Jag var och besökte några vänners bloggar igår.. Måste ju göra några studiebesök..
Alla är sååå duktiga och alla har fina bilder och det ser då mysigt ut på allas bloggar.
L och jag har pratat om hur vi ska förhålla oss till att lägga ut bilder på vår dotter.
Jag är för och emot. För .. men självklart vill jag ju visa upp min lilla prinsessa, emot då jag tycker att hon ska få bestämma själv om hur vida hon vill ligga ute med bilder på Internt. En gång där och det förblir ju så!!!
Om hon blir stadsministra så kanske hon inte vill bli förknippad med en lagomt yr mamma som fått för sig att blotta en del av hennes liv för några fler än vad som får plats på sveriges lands yta...
Ja man kan ju kanske även inkludera lilla Danmark.. (tror ju för all del inte att så många lägger ner enerig att ta sig en titt på min lilla obetydliga blogg. Det är ju inte så att jag bloggar om världs ekonomi eller feminism eller ngt annat diskutabelt ämne ;) Jag skriver ju bara om mig själv, mitt liv och ... ja inte så mycket mer!


Imorgon ska jag besluta om hur jag ska lägga upp min socker avvänjning!
Började redan för några månader sedan men det har inte gått så bra.. måste ta en annan strategi.
Tror att det ska få bli varianten med LÖRDAGS godis.. Men med undantag för Fredagar.... Alla fredagar!!!
Jag är inte så motiverad men när man konstant har huvudverk och flosket börjar skapa kollonier på magen som smygande sedan flyter ihop till ett getto med avdankat godis.. ja då är det dax att snåla in på den underbara söta kolhydratens drog!!
Eller hur L?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0