Men faaaaa...

ntastiskt... Jag har bakat knäck.. jag tyckte att jag tog i när jag gjorde ordning smeten men... ja...
Mitt minne måste vara på väg att lägga av. JAg hällde upp allt och började plutta ut dom små helvetes formarna. Men innan jag hann få ut hälften så hade smeten kokat klart... Hjälp.. L fick komma och assistera mig, lagomt nöjd när han hade annat att stå i.
Han rörde och jag skulle skynda mig med pappers #%&%"/&()"!?!U(#(!&/¤!/) formarna och det går ju inte någe vidare, dom välter, skrynklar ut sig för mycket och andra lägger sig dubbel. När jag väl få till den första knäcken i formen så är det över kokad och de flesta välte och ja som vanligt var min vilja bättre än resultatet när det kommer till köket!!!! :(
Sen kokade jag lite provknäck... smaksatt med mint och kakao... "Pappa Jocke" var här och han tyckte att dom var super goda. L var väldigt skeptisk men jag fick RÄÄÄÄÄÄTT.. hehehe...
Efter det så gjorde jag några mandelknäck också men det blev på tok för lite av allt så jag måste väl slänga på mig knäckförklädet i morgon eller på fredag med!!!

I morgon ska jag på After Work med jobbet eller rättare sagt vi nyisar ska på AW och det ska bli såååå kul. Men det har uppstått ett lite tiniwini problemä.. Thealie verkar har startat en premeration på snuvotekets förkylningsmagasin.
Hennes näsa droppar och ögonen är vattningare än ett litet fågelbad. Kinderna är rosen röda och hon har hittat den nya icke klädsamma förkylningsgrinlooken!!
SÅ jag lär få vara hemma i morgon och det är inte precis vad vi behöver just nu. Vi ligger långt efter i balanserna på jobbet och hemma så har vi ETT stooooort hål i plånboken!
Men iaf så ska jag ju på AW.. det var det jag skulle berätta.. och vi ska på olearys.. jag satt och tittade på menyn i dag och det skvalpade riktigt av munvatten när jag svepte med blicken över mmmaaaateen.. Å vad jag längtar till i morgon...
Iof så kan det vara bra att vara hemma med Lillan för det kanske finns tid till städning under dagen och det behöver vi faktist.. eller nu är det bara vardags städningen som ligger lite efter. Skulle behöve torka golvet men jag tror inte att jag orkar!

ÅÅÅ våra fjäll kor kommer på besök i helgen och det ska bli så kul.. Vi får ju även en stadsgök på besök samt några nuvarande tokiga Holmbor.. Några andra från trakten och eventuellt en eller anna Jultomte!

Tomten finns.. men ibland är han nästan som full.. Det är i alla fall vad min sambos brorsbarn säger efter att vi fått påhälsning av två tomtar i Liden. Och om man säger så här.. dom hade ganska mycket innan för tomterocken och den ene skrattade och den andre grät... :) Hahaha mycket underhållande men kanske inte så passande med tanke på att det var barn i omgivningen..
Men i helgen tror jag att den riktiga tomten kanske tar turen förbi ..ängen!

DET SNÖÖÖAR!!!
Jippiiiy!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0